הפור נפל: הסטודנטים יחרימו את תנובה מיום ב' ועד החגים

הסטודנטים: "מי שאחראית על המחירים בשוק מוצרי החלב זו תנובה, וכולם מתיישרים לפיה. קראנו על התרגיל שהם עשו עם מקינזי, ואנחנו הולכים להעניש אותם על זה"

הפור נפל: אגודות הסטודנטים החליטו להכריז חרם על תנובה החל מיום שני הבא ועד לחגים. היום (ג') בשעה 18:00 צפויה אגודת הסטודנטים בתל-אביב, בראשות רן ליבנה, להודיע על כך, כאשר ההודעה תיקרא לחרם על כלל מוצרי תנובה, בדגש על מוצרי החלב.

בשעה זו עושה אגודת הסטודנטים בתל-אביב מאמצים אחרונים לקבל את אישור כלל אגודות הסטודנטים בארץ, במטרה ללכת למהלך בחזית אחת. בנוסף, האגודה מקיימת שיחות עם מובילי חרם הקוטג', בניסיון לשכנע אותם להצטרף למהלך.

נזכיר כי מובילי חרם הקוטג' מתחו ביקורת חריפה על אגודת הסטודנטים, שהחליטה להסיר את איום החרם מרשת שופרסל בעקבות נכונותה להוזיל 30 מוצרים.

בנוסף, השוואת מחירים ברשתות מגלה כי חלק מהמוצרים ששופרסל הבטיחה להוזיל, נמכרים כבר זמן רב ברשתות מתחרות במחירים נמוכים משמעותית מהמחיר המוזל ששופרסל התחייבה לו.

בהתייחס לחרם על תנובה, אומר איציק אלרוב, יוזם חרם הקוטג': "אנחנו מברכים על כל יוזמה ושמחים שאגודת הסטודנטים הבינה שזאת הדרך להשיג הישגים".

יצוין כי כלל יצרניות החלב יצאו במבצעים שונים שנועדו לעודד את הצריכה, וזאת לאור השפעת המחאה על כלל הצריכה בשוק.

"כולם מתיישרים לפי תנובה"

גורמים באגודה אומרים ל"גלובס" כי "מי שאחראית על המחירים בשוק מוצרי החלב זו תנובה, וכולם מתיישרים לפי תנובה. זה מטורף. אנחנו קראנו והבנו את התרגיל שהם עשו עם מקינזי כשהם הבינו מה זה ביקוש קשיח, ואנחנו הולכים להעניש אותם על זה.

"האם טרה או שטראוס יותר טובים? לא - אבל אנחנו לוקחים את תנובה כטסט קייס, ואנחנו מתכוונים להגיע ל-100 אלף בתי-אב שלא יקנו מוצרי תנובה עד החגים".

כחלק מההיערכות לחרם, בכוונת אגודות הסטודנטים להעביר מיילים בנושא ל-200 אלף סטודנטים ברחבי הארץ, בתוך שבוע.

תנובה: נוזיל מחירים

מחברת תנובה נמסר בתגובה: "תנובה מצירה על ההחלטה. אנחנו היינו ראשונים שהבאנו להוזלת מחיר הקוטג' באופן קבוע ובשיעור ניכר. בנוסף, לקראת החגים התחלנו לשווק אריזות מוגדלות ללא תוספות תשלום של מוצרי בסיס, בהם חלב, קוטג' וגבינה לבנה.

"תנובה מבטיחה להוזיל מחירי מוצרים באופן קבוע ברגע שהממשלה תפרסם את החלטותיה הסופיות אשר מתייחסות לכל שרשרת הערך.

"כחברה המפרנסת 8,500 משפחות, אנו מבינים את קולם של הצרכנים. בכוונתינו להמשיך במהלכים נוספים לטובת הצרכנים בתקופת החגים ולאחריהם, וכל זאת עד לפתרון שיוגדר על-ידי הממשלה".