גיתם ואדלר-חומסקי זכו מחדש בתקציב הפרסום של מפעל הפיס

שני המשרדים מטפלים בתקציב מאז 2006 ■ על תקציב מפעל הפיס, בהיקף 40 מיליון שקל, התמודדו גם ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי

מערך הפרסום של מפעל הפיס נשאר ללא שינוי. לאחר שהסתיים סבב הפרזנציות שנערך השבוע, החליטה הנהלת הפיס כי משרדי הפרסום גיתם BBDO ואדלר-חומסקי ימשיכו לטפל בתקציב הפרסום, שהיקפו עומד על כ-40 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס", מפעל הפיס פנה כמה שבועות למספר משרדי פרסום והזמין אותם להתמודד על התקציב. בפועל יכלו להשתתף במכרז רק משרדי פרסום גדולים.

תנאי הסף קבעו כי במכרז יוכל לקחת חלק רק משרד שהיקף הפעילות האמיתית שלו (לא על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום) עומדים על 12 מיליון שקל. עוד נדרש המשרד ללפחות לקוח אחד של 2 מיליון שקל בו הוא טיפל לפחות שנתיים מבין 3 השנים האחרונות.

המשמעות הייתה שרק משרדי פרסום גדולים יוכלו להתמודד. לאחר שמקאן-אריקסון, באומן-בר-ריבנאי וגלר-נסיס החליטו שלא לקחת חלק במכרז, נותרו להתמודד בו שלמור-אבנון-עמיחי, ראובני-פרידן, גיתם BBDO ואדלר-חומסקי.

בחירת המכרז נעשתה על-פי פרמטרים איכותיים ומסחריים, כשהדגש הוא דווקא על הפרמטרים האיכותיים שהיוו 85% מהציון הכולל. ההצעה המסחרית היוותה רק 15% מהשיקלול הכולל. המשמעות היא שאנשי מפעל הפיס הותירו בידם הרבה חופש בחירה בנוגע לזהות הזוכים.

השלב הראשון בחן עמידה של המשרדים בתנאי הסף. השלב השני הורכב משני מרכיבים: 65% מהניקוד בשלב זה ניתנו לאלמנטיים שקשה יחסית למדוד בצורה אובייקטיבית: בחינת הקריאטיביות של המשרד, אנשיו, לקוחותיו יכולות אסטרטגיות והתרשמות אנשי מעל היס מהמשרד. 35% נוספים היו על פתרונות אסטרטגיים וקריאטיביים שינתנו על-פי בריף.

תקציב הפרסום של מפעל הפיס עורר בעבר לא מעט הדים תקשורתיים: בעבר נוהל תקציב הפרסום באופן עצמאי על-ידי מפעל הפיס, כשהפרסומאי ראובן אדלר, מבעלי אדלר-חומסקי&רשבסקי ,משמש כיועץ חיצוני. בשלב מאוחר יותר הוכנס לעבודה גם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.

בשנת 2000 קיים מפעל הפיס מכרז מתוקשר על תקציב הפרסום שלו, שבעקבותיו התווסף למערך הפרסום מקאן-אריקסון. באמצע 2003 החליט מפעל הפיס לצמצם את מערך הפרסום שלו לשני משרדים וסיים את ההתקשרות עם מקאן-אריקסון - מהלך שהביא לחילופי האשמות הדדיים בתקשורת ואף לבדיקה של מבקר המדינה, שהמליץ על קיום מכרזי פרסום קבועים למרות שמעל הפיס אינו כפוף לחוק חובת המכרזים.

ב- 2006 הוחלט במפעל הפיס על יציאה למכרז תקציבי הפרסום. במכרז התמודדו באומן-בר-ריבנאי, אדלר-חומסקי, גיתם BBDO, ראובני-פרידן, גלר-נסיס, פובליסיס-אריאלי וזרמון-גולדמן. לשלב הגמר הגיעו אז באומן, גלר, גיתם ואדלר. גיתם ואדלר זכו בתקציב, והם מטפלים בו מאז.