צפו בביל גרוס תוקף: "תוכניות הרכישות הרסו את הכלכלה"

מנכ"ל קרן פימקו, לבלומברג: "תוכניות רכישות האג"ח והריבית האפסית הרסו את שוק האשראי" ■ הלין כי "הפוליטיקאים לא עושים דבר - לא רק בארה"ב, אלא גם באירופה"

מנכ"ל קרן פימקו, ביל גרוס, התראיין אמש (ה') בסוכנות הידיעות "בלומברג", והתייחס לתחזיותיו לכלכלה האמריקנית, כמו גם להשפעתן של תוכניות ההקלה הכמותית - הראשונה והשנייה - על הצמיחה בארה"ב: "תוכניות הרכישות של הפדרל ריזרב הרסו את תהליכי יצירת האשראי בשוק, אובמה יצטרך להכריז על צעד חצוף וחריף כדי לאושש הכלכלה", אמר גרוס לפני נאומו של נשיא ארה"ב הלילה.

"תנועת ההון בשווקים למעשה הושמדה לחלוטין על ידי השקת תוכנית ההקלה הכמותית הראשונה והשנייה (QE1 ו-QE2), כאשר גם הורדת הריבית לרמה אפסית והותרתה ברמה זו, תרמה לתהליך", אמר גרוס, המנהל את קרן האג"ח הגדולה בעולם.

באשר לתחזיותיו הגלובליית: "הפוליטיקה 'קפואים' ולא עושים דבר. לא רק בארה"ב - בין הדמוקרטים לרפובליקנים - אלא גם באירופה, במאבק המתמשך לגבי מי אחראי לחלץ את מדינות הפריפריה מחובותיהן", דברי גרוס.

גרוס אמר את דבריו לפני נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הלילה - במסגרתו הכריז על השקה של תוכנית לאישוש כלכלת ארה"ב בהיקף של 450 מיליארד דולר: "נצטרך לראות התנהלות אמיצה מצד אובמה", אמר גרוס. "תוכנית בהיקף של פחות מ-300 מיליארד דולר תהווה אכזבה".