רגע לפני סוף הקיץ: מכירות סוף העונה שלא כדאי לפספס

רגע לפני שמגיע הסתיו, זה הזמן להצטייד בפריטים שווים במחירים נמוכים במיוחד: משקפי שמש של דיור בחצי מחיר, ילקוטים ב-100 שקל, ריהוט גן ובגדי מעצבים ב-50% הנחה

רגע לפני מבצעי ראש השנה והמעבר הרשמי של רשתות האופנה לעונת הסתיו-חורף, משתלם לחשוב על השנה הבאה ולהצטייד בפריטי אופנה, מוצרי הגנה מהשמש ובגדי-ים, הנמכרים כיום בחצי מחיר לפחות.

עם זאת, לא בכל הענפים ההנחות הנוכחיות משקפות את המחיר הנמוך ביותר שבהן נמכר המוצר לאורך השנה. יש רשתות ומוצרים שנמכרים בשיא ההנחות דווקא בשיא הביקושים.

כך למשל מסבירים בקרביץ: "שווה היה לקנות מוצרי החזרה לבית-הספר דווקא בעונה הבוערת ולא בסיומה. למשל ילקוטים - המבצעים החזקים היו באוגוסט ויחזרו באוקטובר לקראת החזרה לקמפוס".

ברשת המתחרה אופיס דיפו חושבים אחרת: אחרי שהתלמידים חזרו לבית-הספר מעמיקות ההנחות: בימים אלה אפשר למצוא ילקוטים ב-100 שקל (זרוקים או ממותגים לתלמידי הכיתות הנמוכות), לצד מחברות וציוד לתלמיד ב-50% הנחה.

מזגני אלקטרה נמכרים בהנחה בשיא העונה, כך טוענים בחברה, ומנמקים: "בענף החשמל, בשיא העונה המחירים הכי זולים, וזאת בשל אופי התחרות - קטגוריית המזגנים מטפסת לשיאים של הנחות בשיאי הביקושים".

גם דודי שמש, שנמכרים בעיקר לקראת הקיץ, נמכרים במחירים דומה לאורך כל ימות השנה, כך מסבירים בחברת אידיאל.

נתוני אתר השוואת המחירים זאפ (zap.co.il) מחזקים את הטענה כי שיא הביקוש מתורגם לשיא ההנחה: התקופה שבה מחירי מוצרי החשמל ה"קיציים" נמצאים בשפל היא בחודשים יולי-אוגוסט, ואילו בימים אלה מחירי המאווררים נמצאים במגמת עלייה.

במחירי המזגנים הפערים קיצוניים יותר: לאורך השנה, המחיר הנמוך בממוצע של מזגנים בכל הקטגוריות היה בחודש אפריל ועמד על 4,500 שקל. המחיר הגבוה ביותר נמדד בחודש פברואר, כשעמד בממוצע על 5,250 שקל. ביולי-אוגוסט מדובר המחיר הממוצע למזגן הוא כ-4,900 שקל, ונכון לאתמול מדובר על 5,100 בממוצע.

אבי דוניצה, בעל רשת חנויות החשמל "גלי קור" מקבוצת סוויטץ', מחזק את הטענה: "התחרות היום חזקה ותובענית ומרובת שחקנים בענף החשמל. בעבר, בימי הקיץ בשיא המכירות מחירי המזגנים עלו, אך היום המצב הפוך: בקיץ יהיו מבצעים אטרקטיביים יותר והנחות מעמיקות, כשהשיקול הוא מלאים גדולים והרצון של המשווקים להיפטר מהם. בחורף המצב שונה, והמחירים עולים - כל ספקי המזגנים כבר עדכנו בימים אלה על עליית מחירים. גם מאווררים הם מוצר עונתי: בתחילת האביב מגיע מלאי אחד האמור להספיק גם לקיץ, ומכאן שההנחות יתחילו באביב ויימשכו לתוך הקיץ".

אופנה: מנקים מדפים

ברשתות שעדיין מחזיקות פריטי קיץ, ימים אלה מוכרזים כהזדמנות אחרונה לקראת ניקוי מדפים (והעברת השאריות לאאוטלטים) - מה שמתורגם ל-50% הנחה לפחות שאינה פוסחת על רשתות ישראליות, מותגים בינלאומיים, חנויות המעצבים ובגדי ילדים.

מותגים בינלאומיים

בנטון, שזה עתה נחתה בישראל, מציעה פריטים מקולקציית הקיץ בהנחות של 50%, מותגי FM (פפה ג'ינס, דזיגואל, גאנש) ומותגי פקטורי 54 ב-50% הנחה.

במשביר לצרכן מוצעות הנחות של עד 80% על אופנת הגברים והנשים, כך ששמלה שעלתה 450 שקל נמכרת כיום ב-90 שקל. עד 70% הנחה ב-H&O ובטאג וומן.

מבצעי כמות מתורגמים להנחות עמוקות: ברשת דיסקרט מחסלים את פריטי הקיץ במבצעי 2 ב-100 שקל (בעונה מחיר כל פריט היה 200-360 שקל), ב-YOOP מבצע 3 פריטים ב-100 שקל (במקום 50-200 שקל מחיר כל פריט).

פריטי מעצבים

גם מעצבי האופנה, שבדרך-כלל מתחילים את מכירות סוף העונה אחרי הרשתות, נמצאים כעת במכירות החמות של השנה.

הנחות גם על שמלות ערב ומותגי יוקרה: 50% על פריטי המעצבת קארן אוברזון, אצל מיקה בשן 50% הנחה גם על פריטים מעור.

בסוף השבוע הקרוב תיערך מכירה מרוכזת בחנויות המעצבים במתחם התחנה (עד 70% הנחה).

נעליים

ברשת נעלי מרקו נמכרים סנדלי עור לנשים נמכרים ב-100 שקל במקום 300 שקל, וסנדלי ערב לנשים ב-250 שקל במקום ב-500 שקל. נעלי המותג הישראלי בקאפל אוף נמכרות ב-50% הנחה. הנחה דומה גם על מותגי בוטיק הנעליים "שושו", ונעלי TOGO נמכרות ב-30 שקל.

בגדי ילדים - חושבים קדימה

אם מדי עונה אתם מוצאים את עצמכם, ובעיקר את ילדכם, ניצבים מול ארון המכיל בגדים קטנים מדי, ובלבכם חרטה שאך לפני כמה חודשים כל המוצרים נמכרו בחצי מחיר לפחות - ייתכן ששווה לכם לנהוג בתבונה ולהצטייד כבר עכשיו בבגדי קיץ ובסנדלים הנמכרים כעת בחצי מחיר לפחות:

50% הנחה על בגדי הקיץ בגולף, 30%-50% הנחה ב-H&O כולל פריטי הקיץ של קרטר'ס לתינוקות, פריטי הקיץ של סולוג ב-70% הנחה. בשילב 5 פריטים ב-100 שקל.

במגה ספורט סנדלים לילדים ולתינוקות ב-50 שקל (במקום ב-180 שקל), בגלי סנדלים ונעלי סירה ב-50 שקל.

מוצרים לים: חצי מחיר לפחות

הפריט המזוהה ביותר עם עונת הקיץ הוא בגד-הים. היות וכעת נמכרים אלה בהנחות שוות, כדאי להצטייד מראש לעונה הבאה. לדוגמה, 50% הנחה על בגדי ים ניתנים כעת באפרודיטה, 1+1 על בגדי-הים של ספידו, וקולקציית הקיץ של גוטקס ב-50%-60% הנחה.

50% הנחה על פריט שני בבגדי-ים מסנני קרינה לילדים של sunway. פריטים מסנני קרינה של קולומביה נמכרים גם הם בהנחות: כובע ב-70 במקום ב-100 שקל, חולצה ב-180 במקום ב-260 שקל.

צעצועים מתנפחים ומוצרי בריכה לילדים בהוזלה: לדוגמה, בטויס אר אס גלגלים ובריכות נמכרים ב-50% הנחה.

מוצרי הגנה מהשמש: מבצעי חיסול

היות ותכשירי הגנה שלא נפתחו יהיו בתוקף גם לשנה הבאה (תוקף המוצר המופיע על האריזות מתייחס לאחר פתיחה), משתלם לשקול מלאי ראשוני לשנה הבאה כבר עכשיו. מבצעים לדוגמה: מוצרי אוון ב-1+1 ו-80% הנחה על מוצר שני של וישי.

בסופר-פארם 40% הנחה על מוצרי ההגנה של לייף, ד"ר פישר וניוואה. בניו-פארם 40% על מוצרי ד"ר פישר ו-30% הנחה על מוצרי סקין גארד.

משקפי שמש: מותגים בחצי מחיר

משקפי שמש הם לכאורה מוצר קייצי, אולם בארצנו נטולת החורף משקפי שמש שימושיים לאורך כל ימות השנה כמעט. קולקציות הקיץ ופריטים שנותרו מעונות קודמות נמכרים כעת בהנחות יפות, כך ששווה לבחון דגמים שהם בעיקר קלאסיים ופחות טרנדיים שהיו רלוונטיים לעונה הנוכחית בלבד.

בבוטיק וורובל נמכרים בעד 50% הנחה משקפי שמש ממותגים: משקפיים של דיור ב-900 שקל (במקום ב-1,800 שקל), מארק ג'ייקובס ב-545 שקל (במקום ב-1,100 שקל) ופרסול ב-1,245 שקל (במקום ב-2,500 שקל).

אופטיקנה מוכרת את משקפי השמש של מותג הבית קויה ב-100 שקל במקום ב-400 שקל.

באופטיק דורון ניתנים 30% הנחה על משקפי שמש ממותגים.

ריהוט גן: עד 50% הנחה

על אף עומס החום גם כעת, בענף ריהוט הגן מתורגמים ימים אלה כ"סוף הקיץ" עם שפע של הנחות.

לדוגמה: ברשת קנה קש עד 80% הנחה על פריטים לחוץ (בסניף געש) ופריט שני ב-50% בסדרת "במבוק עגול" הכוללת שזלונגים, כורסאות, כיסאות, שולחנות ועוד. מחירים לדוגמה: ספסל דו-מושבי פרובנס ב-1,000 שקל, מיטת אפיריון ב-4,500 שקל.

בפנטהאוז רהיטים עד 50% הנחה על דגמים נבחרים מקולקציית ריהוט הגינה, לדוגמה: שולחן מדגם 'פיקניק' של extremis ב-12,450 שקל במקום ב-25,000 שקל, כורסת עץ ב-3,700 שקל במקום ב-5,300 שקל.

הנחות גם ברשת גרין: מערכת ישיבה כולל 8 כיסאות ב-6,000 שקל במקום ב-9,800 שקל.

נופש: מחירי הנופשונים צנחו

זה הזמן לצאת לחופש. מחירי השיא של סוף אוגוסט ירדו בעשרות אחוזים הודות לביקושים נמוכים, ובמקביל, מזג-האוויר נעים והאתרים מדוללים מתיירים. בדקה ה-90 נופש בכרתים שעלה באוגוסט כמעט 600 דולר לאדם עולה כיום 450 דולר. בראש השנה המחיר צפוי להיות 500 דולר.

באיסתא טוענים כי יציאה לחופשה בחו"ל במהלך ספטמבר עשויה לחסוך 30% ויותר לעומת מחירי הנופשים באוגוסט. בימים אלה מוצעות באיסתא טיסות שכר ליעדים באירופה (אמסטרדם, אתונה, פראג, מינכן) ב-300 דולר, לעומת 400-450 דולר, מחיר הטיסות באוגוסט. גם נופש במלון 5 כוכבים ברודוס שעלה 680 דולר, עולה כיום 480 דולר.

גם המזוודות נמכרות היום בהוזלה: דגמי סמסונייט, למשל, נמכרים ב-30% הנחה.

חבילה של ארבעה לילות באמצע השבוע אירופה
 חבילה של ארבעה לילות באמצע השבוע אירופה