פיצוץ עז בכור גרעיני בדרום צרפת; אין חשש לדליפה

בתקשורת הצרפתית מדווח על פיצוץ שנשמע בצהריים בכור הגרעיני "מרקול" בחבל גארד בדרום המדינה ■ אדם אחד נהרג ולפחות 4 נפצעו בפיצוץ - שנסיבותיו עדיין לא ברורות

אדם אחד נהרג ולפחות ארבעה נפצעו בפיצוץ שאירע בצהריים בכור גרעיני בדרום צרפת. למרות דיווחים מוקדמים, לא נגרמה, ככל הנראה, לדליפה רדיואקטיבית במקום. נסיבות הפיצוץ עוד לא ברורות.

לפי התקשורת בצרפת, הפיצוץ העז נשמע בכור מרקול שבחבל גארד. מרקול הוא כור שנועד לפסולת גרעינית ואין בו מתקנים להעשרת אורניום.

ב-12 במרץ השנה התרחש פיצוץ בכור גדול ביפן, בעקבות רעידת אדמה וגל הצונאמי הגדול שהתרחשו יום קודם לכן בים מול העיר סנדאי. תחנת הכוח שותקה באופן אוטומטי, אך על אף ההשבתה המיידית של הכור, נפלטה ממנו קרינה. לראשונה בהיסטוריה, ראש ממשלת יפן נאוטו קאן נאלץ להכריז על מצב חירום גרעיני. בשלב הראשון התבקשו תושבים בטווח של שלושה קילומטרים להתפנות ולהגיע למקום מבטחים, תושבים ברדיוס עשרה קילומטרים התבקשו להישאר בבתיהם. מאוחר יותר התבקשה גם האוכלוסייה במרחק של 10 קילומטרים, ולאחר מכן גם 20 קילומטרים, להתפנות למקום מבטחים.

הדליפה גרמה לסדרת פיצוצים, והתקרית סווגה על ידי הסוכנות לאנרגיה אטומית ביפן כתאונה בעלת השפעה מקומית. מספר מדינות קראו לאזרחיהן להתרחק מהאזור ואף לעזוב את יפן מחשש לפגיעה כתוצאה מהקרינה. חודש לאחר מכן הוגדר האירוע בדרגה 7 בסולם הבינלאומי לאירוע אטומי ורדיולוגי.