מגדל ומורי ארקין ישקיעו 80 מיליון שקל בתחום הביומד

ההשקעה תתחלק באופן שווה בין חברת הביטוח לקרן אקסלמד של ארקין ואורי גייגר

קבוצת הביטוח מגדל, שבשליטת קבוצת ג'נרלי, מעמיקה את השקעותיה בתחום המכשור הרפואי ומדעי החיים, וזאת באמצעות חבירה לקרן ההשקעות AccelMed של מורי ארקין ואורי גייגר. ל"גלובס" נודע, כי בימים אלו מיישמים הצדדים את הסכם שיתוף הפעולה ביניהם, במסגרתו יעמידו יחדיו 80 מיליון שקל (40 מיליון שקל מכל צד בשותפות) לטובת השקעות בחברות בתחומי מדעי החיים. באקסלמד בחרו שלא להגיב לדברים.

לימור דנש, סמנכ"ל וראש תחום השקעות נוסטרו, אשראי והשקעות ריאליות של קבוצת מגדל, אשר מובילה את העסקה מטעמה של קבוצת הביטוח והפיננסים, מסרה בתגובה לפניית "גלובס" כי "מדובר בהסכם לשיתוף פעולה, שמאפשר למגדל ליהנות ממומחיות של שותף מקצועי ובעל הצלחה מוכחת בתחום מדעי החיים".

אקסלמד היא קרן החזקות בתחום המכשור הרפואי שהוקמה על ידי מורי ארקין ואורי גייגר, המכהנים כיו"ר הקרן (ארקין) וכשותף מנהל (גייגר). הקרן הוקמה ב-2009 על מנת לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בשוק המכשור הרפואי בתקופת המשבר הכלכלי, ובמהלך התקופה ביצעה שלוש השקעות בחברות ציבוריות, בהיקפים של מספר מיליוני דולרים כל אחת.

בשנתיים שעברו מאז הקמתה, שתיים מהחברות בהן השקיעה אקסלמד ביצעו אקזיט, והאקזיט השלישי נראה מעבר לפינה: OIS נמכרה לחברת Merge ב-30 מיליון דולר, אקזיט שהניב תשואה של 230% תוך שנתיים מביצוע ההשקעה של אקסלמד; ו-Edge Medical נמכרה לחברת Clayton ההולנדית, בעסקה שתנאיה לא נמסרו אך הייתה כנראה רווחית לאקסלמד; בימים אלה נמצאת מדיקל קומפריישן הציבורית, בה אקסלמד היא בעלת המניות העיקרית, במו"מ להימכר לחברת אורתופדיה אמריקנית לפי שווי של 75 מיליון דולר, עסקה שאם תצא לפועל תניב לקרן תשואה של מעל 500%.

ב-2010 שינתה אקסלמד את המודל העסקי שלה והשקיעה בשתי חברות צעירות שלא היו במצוקה: NonLinear Technologies ו-Peer Medical. כמו כן, הקרן מסרה בעבר שבכוונתה לבצע גם השקעות פרייבט אקוויטי גדולות בחברות מכשור רפואי, לאו דווקא ישראליות.

יתרון לגודל של חברת הביטוח

מגדל נמנית עם השורה הראשונה של הגופים המוסדיים בישראל, ובמסגרת זו הקבוצה מנהלת, במגוון תחומי הפעילות בהם היא עוסקת (ביטוח, פנסיה, גמל ושירותים פיננסיים), כספים בהיקפים אדירים, שנכון לסוף הרבעון השני השנה הסתכמו בכ-134 מיליארד שקל. חלק מהכספים מנוהלים על ידי מגדל לטובת העמיתים של הקבוצה בגופים הפנסיוניים שלה, וחלקם האחר בכספי הנוסטרו של החברה.

החבירה של מגדל, חברת הביטוח הגדולה בישראל, למומחיות של ראשי ובעלי אקסלמד, מוסברת בין היתר ביתרונות הנובעים מגודלה של מגדל, המאפשרים לה להשקיע בנכסים שיניבו את התשואה שמצדיקה את ההשקעה רק כעבור כמה שנים. סיבה נוספת היא צרכי הקבוצה בגיוון אפיקי ההשקעה גם לתחומים שאינם קשורים ישירות לשוקי ההון. נציין שלמגדל השקעות נוספות בתחומי הביומד - למשל השקעה ישירה (לצד אקסלמד, ארקין וגייגר) בחברת אקסלנז - ולמעשה היא הגוף המוסדי הבולט ביותר בתחומים אלה.