אקזיט קטן במקום חברת ענק

לאחר שהפנימו בכלל תעשיות שהמיזוג עשוי שלא לצאת לפועל, החלו לשקוד על חלופה

בשבועות האחרונים נדמה היה שפאנדטק , ובעלת השליטה בה כלל תעשיות , עומדות מהצד וממתינות לחדשות בנוגע להצעת הרכש שהגישה ACI לחברת S1, שאיתה הייתה פאנדטק אמורה להתמזג, הצעה שאיימה על התממשות המיזוג.

כעת מסתבר שבכלל תעשיות לא קפאו על השמרים, ולאחר שהפנימו שהמיזוג הזה עשוי שלא לצאת לפועל, החלו לשקוד על חלופה משלהם. השבוע (ה') נשלף הקלף המנצח (כנראה) - הצעת רכש עדיפה, במחיר גבוה יותר, שהגישה לפאנדטק קרן הפרייבט אקוויטי GTCR.

פאנדטק ו-S1 הודיעו על מיזוג בסוף יוני. ביולי, ACI הגישה הצעת רכש ל-S1, במה שנראה כניסיון לבלום את המיזוג בין שתי המתחרות שלה. S1 שמרה אמונים לפאנדטק והמליצה לבעלי מניותיה להתנגד ל-ACI, אך זו לא ויתרה והעלתה את מחיר ההצעה.

מאז הצעת הרכש של ACI ל-S1, מניית פאנדטק נחלשה ב-8.4%, וניתן להניח שלאי הוודאות בנוגע למימוש המיזוג היה בכך חלק. לעומת זאת, מניית S1 עלתה בתקופה זו ב-27% בזכות הצעת הרכש שקיבלה. ירידת מחיר המניה של פאנדטק מלמדת שהמשקיעים העריכו שמיזוג עם S1 כבר לא יקרה. כעת, הצעת GTCR מחזירה להם את הוודאות בדבר ביצוע עסקה.

ההבדל המרכזי בין שתי העסקאות למכירת החברה הוא, שבזו הנוכחית פאנדטק תהפוך לפרטית. אחד היתרונות שהוצגו בעסקת S1 היה שהחברה תמשיך להיסחר ולייצר ערך למשקיעים בעתיד. "אנחנו לא רואים בזה אקזיט, אלא התחלה של בניית חברת ענק", אמר אז ל"גלובס" המנכ"ל והמייסד ראובן בן-מנחם.

העסקה הנוכחית היא אקזיט לכל דבר: כת"ש תמכור את המניות, תיפרד מפאנדטק אחרי 13 שנה ותיהנה מרווח הון גבוה יותר. מצד שני, מי שתיהנה בעתיד מכל עליית ערך בחברה היא GTCR, שככל קרן פרייבט אקוויטי תנסה להשביח את פאנדטק ולהחזיר בעתיד את ההשקעה, במכירתה או בהנפקת החברה מחדש.