טקס סדרתי

ב-02:00 יתחיל טקס האמי בשידור חי, אפשר גם לחכות לגרסה המקוצת והמתורגמת מחר

טקס פרסי ה"אמי" והתוכניות שלפניו, בין א' לב', 24:00

פרס ה"אמי" הולך וצובר חשיבות ככל שחשיבותו של המסך הקטן מאפילה על זו של המסך הגדול. אולי בשל כך הוא הפך בשנים האחרונות למסוקר באופן שהיה שמור לפני כן רק לטקס ה"אוסקר".

ערוץ E!, כיאה למחזיק תיק התרבות הקלה בטלוויזיה, יקדים את מתחריו וייחל כבר בחצות במשדר מיוחד של "הספירה לאחור". לאחר מכן, ב-01:00, יארוב צוות הערוץ לכוכבים ולכוכבות המטופפות להן בעקבים גבוהים ובשמלות מעצבים על השטיח האדום בכניסה לטקס. שעה מאוחר יותר בסביבות 02:00, יחלו ערוצי הסרטים של "יס" בשידור החי והלא מתורגם של הטקס.

מי במועמדים? ראשונה היא "מילדרד פירס" עם לא פחות מ-21 מועמדויות בקטגוריות השונות, אחריה עוד סדרה של HBO, "אימפריית הפשע" עם 18 מועמדויות, ואת המקום השלישי תופסת הפעם סדרה מעוטרת מתחום הקומדיה: "משפחה מודרנית" החביבה והשנונה להפליא.

מי שלא רוצה לבלות את כל הלילה מול המסך ולבזבז את הזמן על פרסים אזוטריים למדי, יוכל להמתין עד מחר (ב') בשעה 22:00, אז ישדר ערוץ "יס דרמה" גרסה ערוכה, מקוצרת ומתורגמת של הטקס.

אוליבר עם טוויסט

ג'יימי אוליבר - מסע האוכל, א'-ה' 09:45, 17:40, הוט 3

המלצת הצפייה הזאת מובאת היום, אבל היזהרו, היא טריקית למדי. בהנחה שרוב קוראי העיתון הזה נאלצים לעבוד לפרנסתם, הרי שסדרה שמשודרת פעם אחת בבוקר ופעם שנייה, באותו היום, אחרי הצהריים, היא בלתי נגישה כמו דג הרינג מקולקל (הדימוי אינו מקרי - זה בדיוק מה שנאלץ אוליבר לאכול בשבדיה), ועל כך נאמר: תודה לאלוהי הממירים-המקליטים.

מה נשתנה הפעם אצל מי שהחל את דרכו כ"השף העירום" והיה לאייקון טלוויזיוני מוכר? ובכן, מי שעקב אחר הפרקים הקודמים בעלילותיו של ג'ימי אוליבר, יודע בוודאי שהוא טייל לא מעט באיטליה ובארצות-הברית. עכשיו הוא החליט להשלים עוד פינה בעולם ויצא למרוקו ולרחבי אירופה.

האמת? כשאתה גר באנגליה, אין לך אלא לצאת מתחומי הממלכה המאוחדת כדי לפגוש חומרי גלם טובים, ולכן בל נתפלא כשאוליבר נפעם אל מול מאכלים מוכרים יחסית כמו פאייה או קוסקוס - ואפילו סלט יווני עם גבינת פטה, מנה אהובה עליי מאוד, אבל לא משהו לכתוב עליו הביתה - אלא אם כן הבית שלך נמצא באנגליה, ואז אפילו העגבנייה שבסלט עלולה לרגש עד דמעות.

מאחר שאני מחבב תוכניות בישול בכלל ואת אוליבר בפרט, לא נותר לי אלא לתהות למה סבורים בערוצי הכבלים שכל חובבי הבישול הם גם מובטלים?

חוזר חלילה

"השיבה הביתה", א', 22:00, TCM

תודו שלא לעיתים קרובות אתם צופים בערוץ הקלאסיקות ההוליוודי הזה. האמת - אני מופתע אפילו אם מישהו יכול לנקוב בעל-פה במספרו בשלט. ובכל זאת, לא אחת מוצאים שם פנינים של ממש. הערב נזכה לצפות בגין פונדה וג'ון ווייט, כשהיו עדיין צעירים ויפים (או במקרה של ווייט מספיק "כשהיו").

אמנם פונדה כבר כילתה את ימיה כסמל מין ("ברבלה" למשל) ווייט כבר היה אחרי כמה תפקידים גדולים ("קאובוי של חצות"), ובכל זאת, העלילה הדי טרייה (באותן שנים) של חייל ששב הביתה משדה הקרב של וייטנאם והבימוי של האל אשבי, יצרו כאן סרט שכדאי בהחלט לצפות בו שוב.