איטליה נגד S&P: "הורדת הדירוג - לא משיקולים מציאותיים"

בהצהרה מיוחדת שהוציאה ממשלת איטליה בראשות סילביו ברלוסקוני נכתב: "הערכתה של סוכנות הדירוג נראית כמבוססת על שיקולים פוליטיים"

איטליה יוצאת נגד S&P; אחרי הורדת הדירוג של איטליה בדרגה אחת ל-(A) לעומת דירוג A פלוס. ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, מזדרז להשיב אש לעבר סוכנות הדירוג בטענה שההחלטה חסרת בסיס על רקע אישור של תוכנית צנע רחבה שהתקבל באיטליה כדי לשלוט בחוב האיטלקי הענק, תוכנית הכוללת העלאת מסים וקיצוץ נרחב בהוצאות המדינה.

"הערכתה של סוכנות הדירוג נראית כמבוססת על שיקולים פוליטיים ונובעת מנתוני הדיווחים בעיתונים יותר מאשר במציאות", הודיעה הממשלה האיטלקית בהצהרה מיוחדת שהוציאה היום.

אירופה לא התרגשה מהורדת הדירוג ועליות נרשמו בבורסות ברחבי הישבת. נזכיר כי איטליה היא המדינה השלישית בגודלה באירופה אחרי גרמניה וצרפת, לאיטליה יש חוב ענק של 120% ביחס לתוצר.

נזכיר כי גם ארה"ב יצאה נגד סוכנות הדירוג לאחר שהאחרונה הורידה את דירוגה המושלם AAA. ביקורת רבה הוטחה בסוכנות הדירוג ונטען כי הורדה זו לא הייתה הכרחית והלחיצה את השווקים שלא לצורך. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בנאום מיוחד לאחר הורדת הדירוג כי "ארה"ב תמיד תישאר AAA".