בדיקת "גלובס": איזו מצלמת פוקט הכי כדאי לקנות?

מצלמות הפוקט מציעות תכונות דומות ותמונה מוצלחת, אך המחירים שונים וגם הממשק ■ "גלובס" השווה 4 מצלמות פוקט - ואהב במיוחד את המצלמה של קנון

רבים כבר החליפו את המצלמה הרגילה במצלמה של הסלולרי, מתוך הנחה שאין מצלמה טובה יותר מזו שנמצאת ביד כאשר צריך אותה. אולם מצלמות הפוקט, שמגיעות בגודל ובמשקל דומה לזה של הסמארטפונים, מציעות איכויות גבוהות בהרבה משל הסלולרי.

מה צריך לדעת כשקונים מצלמה? החידושים במצלמות הקומפקטיות אינם מרעישים, אבל בהחלט יכולים להפוך את הצילום למהנה יותר. יש היום כבר דגמים עם חיבור לאינטרנט אלחוטי, שמאפשר לשלוח את התמונות ישירות מהמצלמה ללא שום חיבור סלולרי או למחשב.

מעבר לזה, מסכי המגע כבר הגיעו למצלמות, אולם לא תמיד מדובר ביתרון. פיצ'ר אחר הוא ה-GPS שמציע מידע על מיקום התמונה על-גבי מסך המצלמה או במחשב, כך שאפשר לדעת איפה התמונה צולמה.

"גלובס" בדק 4 מצלמות קומפקטיות בעלות של פחות מ-2,000 שקל. המסקנות שלנו מהמצלמות שנסקרו הן שההבדלים באיכויות התמונות, לפחות באור יום, הם מינוריים מאוד, לעומת הבדלים דרמטיים באיכויות בצילומי לילה.

הבדל נוסף משמעותי הוא בממשק. מושגי הצילום לא תמיד מובנים לכל משתמש, וממשק בעברית הכולל הסברים קלים על גבי המסך על כל מצב צילום יכול לשדרג בקלות את חוויית הצילום. בתחום הזה סמסונג הצטיינה, אולם קסיו, שהפתיעה אותנו מאוד באיכויות הצילום שלה, סיפקה ממשק משתמש פחות טוב בהרבה.

מבחינת עיצוב ההבדלים קטנים, למרות שחלקן מגיעות בצבעים שונים (אנחנו בדקנו דגמים בגוון השחור). בשורה התחתונה, קנון הציעה את השילוב המוצלח ביותר מבחינת איכות צילום וממשק.

קנון PowerShot SX230 HS: קצת יותר יקרה אך קצת יותר מוצלחת

ממשק: גם למשתמש המתחיל

יש מספר מצבי צילום, שניים מהם חשובים למשתמשים מתחילים: מצב אוטומטי חכם המזהה את כל הכיוונים האוטומטיים ומאפשר לקבוע את הרזולוציה ואת פורמט התמונה ולצלם בלחיצת כפתור ללא שום הגדרות מיוחדות; ומצב Easy שעושה את החיים עוד יותר קלים, כשאין אף הגדרה שאפשר לגעת בה. זמן ההפעלה: כמעט 2 שניות.

מסך: איכות גבוהה

3 אינץ' בטכנולוגיית TFT בפורמט רחב, שמאפשר לצפות בנוחות בתמונות שצולמו. האיכות גבוהה עם צבעים לא מבריקים, שלא יצרו תחושה שמדובר בתמונה לא אמיתית.

איכות תמונה: גבוהה ביום ובלילה

12.1 מגה פיקסל, זום אופטי כפול 14 ועדשה של קנון. תוצאות הצילום של צמח הפתיעו: המצלמה איזנה בין הנקודות הכהות יותר לבהירות, כשקטעים חמים יותר שהיו צריכים לקבל קצת גוון צהוב מאור שמש היו מובלטים נכון.

בצילום נוף התקבלה תמונה מאוד לבנה של השמיים ולא תכלת. חדירה של האור לחלקים מסוימים בתמונה גרמה למראה לבן, אך התוצאה טובה מברוב הדגמים.

* צילום לילה: פלאש מתקפל הנפתח בעת הפעלת המצלמה. בניגוד לדגמים אחרים, כיבוי הפלאש נעשה פשוט בסגירת מכסה הפלאש, מה שמשאפשר תפעול נוח יותר. איכות התמונות בלילה הפתיעה לטובה, היא שמרה על פיזור אור טוב, תמונה חמימה בצבעים ופחות מגורענת מרוב המתחרות.

מסקנה: טובה מהאחרות

איכות התמונה מוצלחת לעומת המתחרים. היא נוחה לשימוש, ויש לה מצבי צילום גם למשתמשים הכי מתחילים. אם הם היו מוסיפים ממשק בעברית, היא הייתה כמעט מושלמת. התקן ה-GPS לא עבד.

פנסוניק Lumix TZ20: תכונות מתקדמות וצילום לילה מאכזב

ממשק: יש GPS

TZ20 שייך למותג המצלמות Lumix של פנסוניק. שני דברים מייחדים אותו: התקן GPS שיודע לציין על גבי המסך את המיקום בו צולמה התמונה (שם המקום), ומסך מגע שפועל רק בחלק מהתפריטים ולא ממש תורם לחוויה (אולי הוא אפילו מציק), כאשר הוא גורם לצילומים לא מכוונים עם האצבעות.

מעבר לזה, הממשק הוא לא בעברי ומציע חוויה סבירה, כאשר הוא דורש עיון קל בחוברת ההוראות. יש כאן מצב בשם Intelligent Auto שמציע צילום חכם אוטומטי הקובע את מאפייני הצילום.

זמן ההפעלה של המצלמה עמד על פחות מ-3 שניות.

איכות תמונה: מאכזבת בלילה

14.1 מגה פיקסל, זום אופטי כפול 16 ועדשה של Leica. בעת צילום תמונת הצמח, חלק בתמונה של העלים היה חשוך מדי לטעמנו, כאשר בצילום נוף, קיבלנו שמיים עם חלקים קטנים בתכלת בהיר מאוד עם צבעים טובים בשאר התמונה.

* צילום לילה: במבחן צילום הלילה, פנסוניק הייתה יותר טובה מסמסונג, אבל פחות טובה מקסיו ומקנון. הפלאש היה חלש, ואפשר היה להרגיש ברעשים בתמונה.

מסך: איכות מוצלחת

מסך מגע בטכנולוגיית LCD בגודל 3 אינץ' באיכות תמונה טובה בסך-הכול, אבל לא הטובה ביותר מבין המצלמות שבדקנו.

מסקנה: טובה בעיקר לצילום יום

פנסוניק מציעה חוויה סבירה מבחינת ממשק ויכולות נוספות כמו מגע ו-GPS. איכות התמונה ביום טובה, אבל היא לא תספק בצילום בלילה.

קסיו EX-ZR100: תמונות איכותיות וממשק מסובך

ממשק: לא ידידותי

הממשק אינו הנקודה החזקה כאן. מערכת ההפעלה יחסית מסובכת. נאלצנו לחפור בחוברת ההוראות, ועדיין לא הבנו מספיק. כמו כן, הממשק עצמו לא גוייר לעברית, מה שוודאי לא תורם. זמן ההפעלה של המצלמה עמד על כמעט 3 שניות.

איכות תמונה: טובה ביום ובלילה

12.1 מגה פיקסל, זום אופטי כפול 12.5. לדגם זה של קסיו יש גימיק מאוד חביב בשם HDR Art. המצב הזה מאפשר לקבל תמונות שכאילו מישהו צייר אותן או שהצבעים בהם מאוד מבריקים. מדובר באפקט צילום מאוד חביב שמוסיף לפעמים לתמונות שרוצים קצת לגוון איתן.

בבדיקת איכות תמונה באור יום בעת צילום צמח מקרוב, קיבלנו צבעים טובים וחלוקת אור נכונה. בעת צילום תמונת נוף, קיבלנו שמיים שהיו בצבע תכלת מאוד בהיר, בחלקם על גבול הלבן.

* צילום לילה: תמונת הלילה שצילמנו הייתה מוצלחת מאוד עם מראה חמים, גירעון מאוד חלש עד לא מורגש ואפשרות לראות בנוחות את האובייקטים ברקע.

מסך: איכותי עם צבעים חדים

מסך Super Clear LCD בגודל 3 אינץ' עם צבעים מבריקים שפשוט עושים נעים להסתכל עליהם.

מסקנה: טובה, אך הממשק לא נוח

הקסיו היא מצלמה מוצלחת מבחינת איכויות התמונה שלה, רק חבל שהממשק לא ידידותי למשתמש.

סמסונג WB700: ממשק בעברית וצילום לילה חלש

ממשק: נוח וידידותי בעברית

סמסונג ישראל היא בין החברות הבינלאומיות הבודדות שמגיירת לעברית את רוב המוצרים שלה, אם לא את כולם. דגם WB700 הוא היחיד מבין אלה שנבדקו שהציע לנו לנווט בתפריטים בשפת אימנו.

הממשק פשוט וידידותי לתפעול עם הסברים על המסך על מצבי הצילום, כולל מצב Smart שמאפשר לא לבצע יותר מדי הגדרות לפני שמתחילים לעבוד.

נראה כי סמסונג ניסתה לעשות הכול כדי שלא נצטרך לפתוח את החוברת הוראות. זמן ההפעלה עמד על כ-3 שניות.

איכות תמונה: חלשה בלילה

רזולוציה של 14.2 מגה פיקסל, זום אופטי כפול 18 ועדשה של שניידר. בצילום תמונת נוף סיפק הדגם הזה שמיים לבנים ולא בצבע תכלת. התמונה הייתה חשוכה מעט, אבל בצורה שלא פוגעת באיכות. בתמונת צמח שצילמנו מקרוב, הצבעים טובים וחלוקת התאורה נכונה.

* צילום לילה: לא היה מוצלח במיוחד. הפלאש היה חלש ובקושי הצליח להתמודד עם האובייקט המרכזי. התמונה היתה קצת מגורענת, והעצמים ברקע היו חשוכים.

מסך: צבעים יחסית דהויים

בניגוד לממשק, המסך בטכנלוגיית TFT המגיע בגודל 3 אינץ' היה הכי פחות איכותי שבדקנו, וההרגשה היתה שמדובר במסך זול מאוד עם צבעים דהויים.

מסקנה: ממשק נוח ומסך בינוני

חוויית הממשק מאוד מוצלחת עם צילום תמונות בתנאי יום באיכות טובה. מצד שני, הצילום בלילה הוא לא משהו שאפשר להתגאות בו.