סלקום מכינה את הרשת לדור הרביעי - ויוצאת להתמחרות

פרסמה מכרז ל-800 אתרים, בו משתתפות נוקיה-סימנס ואריקסון, בנוסף למכרז קודם שבו זכתה נוקיה-סימנס

סלקום ממשיכה במהלך הנרחב לשדרוג הרשת שלה. לאחר שביצעה מכרז ל-600 אתרי סלולר חדשים, שבו זכתה נוקיה-סימנס, היא יצאה במכרז ל-800 אתרים נוספים, שבו משתתפות נוקיה-סימנס ואריקסון.

המכרז מעורר עניין רב, משום שמשמעותו לשתי החברות היא רבה. במידה שאריקסון לא תזכה במכרז, תהפוך נוקיה-סימנס לספקית היחידה של סלקום בפועל, ואריקסון תאבד לקוח.

האתרים החדשים שייבחרו במכרז מחליפים אתרים ישנים, ומהווים הכנה לדור הרביעי. הם יתמכו בטכנולוגיות הסלולריות הישנות. במקביל ובשדרוג מתאים, יוסבו האתרים כך שייתמכו בדור הרביעי LTE, כך שברגע שהחברה תקבל תדרים מתאימים, היא תוכל להריץ את הטכנולוגיה, בדומה לפרטנר, שמכינה את הרשת שלה לדור הרביעי עם אריקסון. ליבת הרשת של סלקום מורכבת ממתגים של נוקיה ברשת הסלולרית, וכנ"ל גם בפעילות התקשורת הנייחת שלה. רשת הרדיו של סלקום בדור השלישי התבססה על ציוד של אריקסון. כעת, במסגרת שדרוג הרשת, מתמחרת סלקום בשנית בין שני היצרנים - נוקיה-סימנס יכולה לכבוש פוזיציה חשובה בשוק הסלולר המקומי. במסגרת השדרוג שעושה סלקום היא מוסיפה עוד carrier (תחום תדרים) לעיבוי ולהרחבה של הרשת בתחום 850 מגה-הרץ, שבו פעלה הרשת הסלולרית הישנה שלה שעומדת בפני סגירה.