להקדים קמהדע למכה

כיצד ניתן לזהות היום מניה שבעוד 20 שנה תהיה מרכיב חובה בכל תיק?

כל משקיע היה שמח לקנות את טבע 20 שנה לפני שהיא הפכה להיות מה שהיא היום. השאלה המתבקשת היא אם יש בנמצא כיום חברות שיש להן פוטנציאל כזה, ואיך מזהים אותן?

לדעתי, קמהדע , חברת ביוטכנולוגיה קטנה יחסית המתמחה בייצור תרופות מצילות חיים, עונה לדרישות. מגבלת המילים אינה מאפשרת לי להיכנס לכל הפרטים, אז נתרכז ב"סיפור" המרכזי של קמהדע: תרופה למחלת ריאות תורשתית קשה. הטיפולים הניתנים כיום כמענה למחלה מבוססים על אבקה המומסת בנוזל ולאחר מכן מוזרקת באמצעות אינפוזיה. פרט לבזבוז הזמן שבשהייה הממושכת בבית החולים, הליך המסת האבקה כרוך בסיכון שהתמיסה תזדהם. קמהדע היא החברה היחידה שפיתחה גרסה נוזלית של התרופה, הניתנת להזרקה ישירה ללא שימוש באינפוזיה.

פחות מחודש לאחר שהתקבל האישור לשיווק התרופה על-ידי רשות התרופות האמריקאית (FDA), ביולי 2010, כבר חתמה החברה על הסכם להפצת התרופה עם ענקית התרופות האמריקנית בקסטר תמורת 45 מיליון דולר, שמרביתם כבר שולמו. לפי ההסכם, בקסטר תהיה אחראית לכל תהליך השיווק וההפצה בארצות-הברית, בקנדה, באוסטרליה ובניו-זילנד. כמו כן, החברה התחייבה לרכוש מהתרופה של קמהדע בסכום של בין 60 ל-110 מיליון דולר ב-5 השנים הקרובות. את חומר הגלם לייצור התרופה תספק בקסטר לקמהדע ללא עלות, דבר שצפוי להתבטא ברווחיות גבוהה.

אבל הסיפור האמיתי הוא דווקא בגרסה המשאפית של התרופה, הנמצאת בימים אלה בשלב הניסויים הקליניים האחרון לפני אישורה באירופה, ואחר כך גם בארצות-הברית, ב-2013. מדובר במשאף קטנטן, שבאמצעותו יוכלו החולים לקבל את הטיפול בבית. עבור קמהדע, מדובר בצמצום משמעותי של כמות החומר הפעיל בתרופה, מהלך שעשוי להגביר את הרווחיות אף יותר.

קמהדע היא החברה היחידה בעולם שמפתחת תרופה משאפית למחלה זו, והיא גם קיבלה מעמד של תרופת יתום, ובכך זכתה בבלעדיות בשיווק התרופה למשך שבע שנים בארצות-הברית ו-10 שנים באירופה, נוסף להטבות מס. במילים אחרות, אם התרופה תאושר, יש סיכוי טוב שמרבית (אם לא כל) החולים ירכשו את הגרסה של קמהדע.

כמה כל זה שווה? קחו עשרת אלפים חולים מדווחים בעולם (אגב, מספרם צומח ב-7% מדי שנה), הכפילו ב-100 אלף דולר, מחיר התרופה לשנה. בחישוב פשוט, קמהדע רחוקה מרחק של פחות משנתיים משוק של כמיליארד דולר. המשמעות של הצלחה כזו היא עלייה דרמטית במחיר המניה בשנים הקרובות.

ברור שיש סיכונים בהשקעה במניה, אולם כיום הם מצומצמים, לדעתי. היות שאין לקמהדע אף מתחרה הנראית באופק, הסיכון העיקרי הוא כישלון הגרסה המשאפית. עם זאת, היא מתבססת על אותו חומר פעיל כמו בגרסה הנוזלית, ובניסויים הראשוניים שנערכו היא עבדה היטב. וגם ללא הגרסה המשאפית, לקמהדע קופת מזומנים דשנה, הכנסות מובטחות של יותר מ-50 מיליון דולר לשנים הקרובות, וסל מוצרים רחב בפיתוח. נראה שמנהלי החברה ובעלי העניין שלה חושבים כמוני: החברה אפילו הולכת לרכוש בחזרה 35 מיליון שקל מהאג"ח להמרה שהנפיקה בעבר.

הבהרה: אין לראות באמור לעיל המלצה לפעולה בניירות הערך המוזכרים או בניירות ערך אחרים. גילוי נאות: הכותב מחזיק מחזיק במניית קמהדע בתיק המניות המנצחות באתר www.thewinningstocks.com