לא הגיש דוח שנתי במועד - וחטף 8 חודשי מאסר על-תנאי

השופטת דניאלה שריזלי גזרה 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 8,000 שקל על אליהו פור, מנהל חברת האופנה "דונה מרטין", שהורשע באי-דיווח במועד למס הכנסה

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי, גזרה היום (ד') עונש של 8 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 8,000 שקל על אליהו פור (32), מנהלה של חברת האופנה "דונה מרטין", לאחר שהורשע, על-פי הודאתו, בעבירה של אי-הגשה במועד של דוח שנתי למס הכנסה ובעבירות נוספות על פקודת מס הכנסה.

על חברת "דונה מרטין", שכבר אינה פעילה, ושהורשעה אף היא באי-דיווח במועד למס הכנסה, גזרה השופטת קנס סמלי של 500 שקל.

בגזר הדין ציינה השופטת כי מעשיהם של פור ושל החברה הם חמורים, ואין להקל בהם ראש. "להימנעות מדיווח במועד למס הכנסה על הכנסותיהם של הנאשמים יש השלכות משמעותיות מבחינת האינטרס הציבורי, שכן היא מונעת את חישוב החבות במס, וכתוצאה מכך היא שוללת ממערכת גביית המס את הכלי הבסיסי הדרוש לביקורת לשם בדיקת סכום המס המגיע על-פי דין", כתבה השופטת.

בנוסף, ציינה השופטת כי העונש שגזרה על הנאשמים נועד להרתיע ולבטא את החומרה הרבה שבה יש לראות עבירות מסוג אלה שבצעו.

עם זאת, השופטת לקחה בחשבון בגזר הדין גם שיקולים לא מעטים לטובתו של פור, ובהם, בין היתר, גילו הצעיר, העובדה שהוא קיבל מאביו שנפטר את העסק כשהוא עתיר חובות וכאשר ספרי החשבונות שלו לא היו נגישים מכיוון שנלקחו על-ידי רשויות מע"מ, כמו גם את העובדה שפור ניסה לפעול כדי לתקן את המשגים שביצע והפנים את טעותו.