אחרי שנפלה ב-40%: מה הסיכוי שנטפליקס תזנק חזרה?

האנליסט מייקל פצ'טר: "אמזון תמיד רצתה להיכנס לעסקי שירותי הוידיאו באינטרנט - תרכוש עסקיה של נטפליקס" ■ מעלה ההמלצה לנטפליקס ל"קנייה" עם מחיר יעד של 155 ד' - המשקף פרמיה של 20% על מחירה אמש

לאחר שמניית נטפליקס צנחה השבוע ביותר מ-38%, אחד האנליסטים הידועים בוול סטריט העלה את המלצתו על החברה, בטענה כי היא עשוייה למכור את שירותי שידור הוידיאו שלה באינטרנט לחברת אמזון .

מייקל פצ'טר (Michael Pachter), אנליסט מ-Websuch Seecurities, העלה את הדירוג שהוא מעניק לנטפליקס ל"קנייה" מהמלצה קודמת של "תשואת חסר", עם עלייה משמעותי במחיר היעד ל-155 דולר - לעומת מחיר יעד קודם של 110 דולר. מחיר היעד החדש, יש לציין, משקף פרמיה של 20% על מחיר הנעילה של מניית החברה אמש בוול סטריט.

פצ'טר מבסס את הערכותיו על האפשרות שנטפליקס תפצל את עסקיה המרכזיים, כאשר תבצע הפרדה בין עסקי השכרת קלטות ה-DVD שלה, לבין עסקי השכרת שירותי וידיאו באינטרנט. לדבריו, "נטפליקס עשוייה לבצע את ההפרדה כדי לגרום לשירותי הוידיאו באינטרנט להיראות מפתים לרכישה, בין היתר על ידי חברות דוגמת אמזון".

"יש היגיון לשיגעון שלה", כותב פצ'טר במזכר ללקוחותיו, ומציין כי אמזון "תמיד רצתה להיכנס לעסקי שירותי הוידיאו באינטרנט. אם היא תרכוש את עסקיה של נטפליקס בתחום, היא למעשה יותר מתשלש את גודל ספריית הסרטים שלה, ותיהפך למובילה העולמית בשוק".