ברוב מוחץ: ה"סוסיוס" של ברצלונה אישרו ההסכם עם קטאר

באסיפה הכללית של חברי המועדון, שחלקם דרשו לבטל את חוזה החסות השווה 30 מיליון אירו בשנה, התברר שאין מחלוקת: 697 הצביעו בעד השארת ההסכם, רק 76 דרשו לבטלו

הסכם החסות המרכזית היקר ביותר בעולם הכדורגל (בשווי 30 מיליון אירו בשנה), של ברצלונה עם "קרן קטאר", אושר אתמול (שבת) ברוב מוחץ על-ידי בעלי אלופת ספרד, ה"סוסיוס" (חברי המועדון).

בעקבות טענות של חלק מהחברים כי ההסכם שנחתם בשנה שעברה עד תום עונת 2015/16 פוגע במסורת של בארסה ומכתים את שמה הטוב של הקבוצה, שבחרה לראשונה לקבל כסף בעבור פרסום על חולצות המשחק שלה, עלתה תקפותו של החוזה בין הצדדים להצבעה מחודשת בקרב ה"סוסיוס". חלק מהחברים אף טענו כי קטאר היא מדינה שפוגעת באופן שיטתי בזכויות אדם.

אלא שבאסיפה הכללית של חברי המועדון שהתקיימה אמש לא נרשמה מחלוקת אמיתית: 697 חברים הצביעו נגד ביטולו של החוזה, בזמן שרק 76 דרשו להפסיק את ההתקשרות עם הקרן שנמצאת בבעלות משפחת המלוכה הקטארית. 36 נמנעו.

בשבועות האחרונים התבטאו בכירים בהנהלת המועדון נגד יוזמת חלק מהחברים לבטל את ההסכם. הנשיא סנדרו רוסל טען כי אם ברצלונה תבטל את החוזה, היא לא תצליח להתחרות כראוי עם מועדונים אחרים באירופה מבחינה כלכלית. למערכה גויס גם חבייאר פאוס, סגן הנשיא של הקבוצה לענייני כספים, שהבהיר כי אם בארסה לא תקבל השנה את הכסף הקטארי, היא תסיים את העונה הקרובה בהפסדים (וזאת לאחר שבשתי העונות האחרונות רשם המועדון הפסד מצטבר של 104 מיליון אירו).

ה"סוסיוס" אישרו אתמול גם את תקציב המועדון לעונה הקרובה, במסגרתו חוזים בקבוצה כי עונת 2011/12 תסתיים עם רווח של 20.1 מיליון אירו (סכום שכולל בתוכו את התשלומים של "קרן קטאר").

התמיכה העצומה של קטאר תאפשר לברצלונה, בין היתר, להפעיל את אחת ממערכות הספורט הגדולות בעולם - לא פחות מ-102 קבוצות ספורט ב-15 ענפים שונים שמפעיל המועדון. עם זאת, רק חמש מחלקות מוגדרות כמקצועניות - כדורגל, כדורסל, כדוריד, הוקי גלגיליות וכדורגל אולמות. המחלקה הגדולה ביותר היא מחלקת הכדורגל שבה פועלות 16 קבוצות שונות. מחלקת הכדורסל מפעילה 5 קבוצות שונות.

נכון לספירה האחרונה, לברצלונה של 173,071 "סוסיוס" על-פי החלוקה הבאה: 76% גברים ו-24% נשים. 87% מה"סוסיוס" מגיעים מקטאלוניה.