פרויקט מיוחד: מקומות העבודה הכי נחשקים בישראל

מיוחד למגזין Leaders: איזו חברה נתפסת כאטרקטיבית ביותר בקרב העובדים בענפי המשק? ■ הרצוג-פוקס-נאמן - במקום הראשון אצל עורכי הדין ■ בשירות לקוחות: פרטנר מעל כולם

הניסיון להפוך חברה למקום עבודה אטרקטיבי גוזל ממנהלים מאמצים רבים. בשוק העבודה התחרותי הנוכחי ברור למנהלים כי כדי למשוך את העובדים הטובים ביותר, לצמצם את שיעור התחלופה ולייצר סביבת עבודה מפרה באמת - לא ניתן להסתפק רק בתנאי העסקה תחרותיים.

אז מה הופך מקום עבודה למוצלח? האם אלו התנאים החומריים? האם זו סביבת העבודה הפיזית, או אולי האנושית? האם אלה אפשרויות הקידום?

בניגוד לסקרים שונים בתחום זה, הנעשים בקרב כלל האוכלוסייה, החלטנו לבדוק כיצד תופסים את החברות בכל ענף העובדים בענפים אותם החלטנו לבדוק ומחפשי העבודה באותו תחום. הסקטורים אותם בדקנו היו: בתי השקעות, משרדי עורכי דין, פירמות ראיית חשבון, משרדי פרסום, חברות היי-טק ומוקדי שירות לקוחות.

מהנתונים עולה כי לשיווק ומיתוג נכון יש חשיבות מכרעת. עובדים מעדיפים מקומות עבודה שהצליחו למתג את עצמם כמוצלחים ומובילים בתחומם, לפני מקומות עבודה הידועים בתנאי העבודה הטובים או הנתפסים כיציבים. באופן טבעי, אלה בדרך-כלל החברות הגדולות בכל אחד מהענפים.

כיצד התבצע הסקר

הסקר "מקומות העבודה הטובים" בוצע על-ידי מחלקת מחקר והערכה של חברת פילת, בניהולו של ד"ר אברהם כרמלי, עבור מגזין Leaders. הסקר התבסס על מאגר הנתונים של החברה, המכיל 53 אלף איש.

לאחר פילוח הנסקרים הפוטנציאליים, לפי 6 התחומים שנבחרו לסיקור, נבחרו 17,931 נבדקים רלבנטיים (אנשים העובדים בתחומים שנסקרו, כאלה שעבדו בהם בעבר או מחפשי עבודה בתחומים אלה).

הסקרים נשלחו לנבדקים בדוא"ל, ו-1,841 השיבו עליהם, כ-10%. כל סקר נשלח לאנשים הרלבנטיים בלבד.

השאלה הראשונה בדקה מה מקום העבודה הטוב ביותר בענף, לדעת הנשאל. במסגרת התשובות הוצגו לנסקרים בין 10 ל-30 גופים. הרשימה בכל ענף כללה את הגופים הגדולים ביותר ואת אלה שכתבי "גלובס" המסקרים את התחום המליצו לשלב.

בשלב השני התבקשו הנסקרים לציין את הסיבה לבחירתם. למשתתפים במדגם הוצעו מספר אופציות, מתוכן הם התבקשו לבחור באופציה אחת: תנאי השכר והתנאים הנלווים; אפשרויות הקידום; היציבות; יחסי העבודה; האתגר המקצועי; והמוניטין של החברה.

מקומות העבודה הכי נחשקים

היי-טק: רק חברות זרות

פיננסים: נושמים אוויר פסגות

משרדי עו"ד: נאמנים להרצוג-פוקס-נאמן

משרדי רו"ח: עדיפות בולטת ל"ביג 5"

פרסום: 20% מהעובדים בענף מעדיפים את מקאן

שירות לקוחות: פרטנר, בגלל התנאים