מרבית מהמשקיעים תומכים ב"חוק באפט" שהציע אובמה

63% מהמשיבים לסקר "בלומברג" חושבים שהעלאת נטל המס לעשירים הוא פיתרון טוב לצמצום הגירעון ■ אחד המשיבים: "החוק עשוי ליצור סולדיות כללית בקרב אזרחי ארה"ב"

המשקיעים בשווקים הגלובליים תומכים בהצעתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להחיל חוק המגדיל את נטל המס לאזרחי ארה"ב המרוויחים מעל למיליון דולר בשנה, במטרה לצמצם את הגירעון הפדרלי - כך עולה מנתונים אחרונים שפרסמה היום (ו') "בלומברג".

כ-63% מהמשיבים לסקר "בלומברג", מאמינים כי "חוק באפט", שהועלה על פי הצעתו של איל ההשקעות, וורן באפט, להעלות נטל המס על אזרחי ארה"ב המרוויחים משכורות גבוהות, הוא פיתרון חיובי לצמצום הגירעון.

בתוכנית לאישוש כלכלת ארה"ב שהשיק אובמה ב-19 לספטמבר, התייחס הנשיא ל"חוק באפט" וציין כי "לא ייתכן שהמזכירה של וורן באפט משלמת יותר מס ממנו", ברמיזה ישירה לאמירותיו של באפט, שאמר את אותם הדברים בדיוק שבוע לפני כן. (לסיפור המלא)

המשיבים לסקר, כאמור, אופטימיים באשר לחוק: "נטל מס גבוה יותר על העשירים עשוי למעשה ליצור סולדיות כללית בקרב אזרחי ארה"ב", מעריך הנרי ליטיג (Henry Littig), מנהל השקעות ב-AG בגרמניה, שהשיב לסקר. הסקר בוצע בקרב 1,031 משקיעים, אנליסטים וסוחרים אשר רשומים לשירותי המידע של "בלומברג".