סקר בנקים בארה"ב: "מחירי הדירות לא יעלו עד 2020"

סקר הנערך בקרב מנהלי סיכון של הבנקים בארה"ב מפזר פסימיות רבה באשר למצב שוק הדיור האמריקני: "חדלות פירעון גבוהה בקרב נוטלי המשכנתאות תמשיך לפחות לעוד 5 שנים"

שוק הנדל"ן בארה"ב מסרב להתאושש כבר ספר שנים, מחירי הדירות בשפל וגם במבט לעתיד לא נראית שום התאוששות באופק, כך עולה מסקר מנהלי הסיכון בבנקים שממצאיו פורסמו היום (שבת). מנתוני הסקר עולה כי מחירי הבתים בארה"ב לא צפויים להתאושש לפני שנת 2020 ובעלי המשכנתאות ימשיכו לא לעמוד בהתחייבויות ולהגיע למצב של חדלות פירעון עוד שנים רבות.

סקר הנדל"ן שפורסם היום נערך ע"י המוסד המקצועי לניהול סיכונים - International Association for FICO. הסקר מצא כי 49% מהמשיבים אינם צופים עליית מחירים בשוק הדיור לרמת מחירים של לפני המשבר הפיננסי של 2008, רק בעוד תשע שנים עשויה להיות עליית מחירים לרמות המחירים שאפיינו את שוק הדיור ב-2007.

התחזית הפסימית לגבי שוק הדיור האמריקני העולה מהסקר, היא נסיגה ברורה במצב הרוח האמריקני לעומת שנה שעברה, שבה מימצאי הסקר הציגו אופטימיות זהירה. גם הסקר הקודם שפורסם בראשית שנת 2011 הראה אופטימיות רבה יותר לעומת הסקר הנוכחי.

כ-73% ממשתתפי הסקר, מנהלי הסיכון בבנקים, צופים המשך שיעור גבוה של חדלות פירעון על המשכנתאות לפחות ב-5 השנים הקרובות.

"למרות הערכה בקרב הבנקים כי שוק הדיור יתאושש ויתחזק בעוד 9 שנים, עדיין רבות הערכות כי המחירים ישארו ברמת שפל כחצי דור", אמר אנליסט בכיר ב- FICO. מנהלי הסיכון בבנקים הביעו אף פסימיות רבה באשר לצריכה הפרטית, 64% מהם צופים כי הוצאות בכרטיס אשראי ישארו נמוכות לפחות לעוד 5 שנים.