עוד צעד של צ'לסי בדרך החוצה מסטמפורד ברידג'

הקבוצה של רומן אברמוביץ' תרכוש בחזרה מאוהדיה חלק מהזכויות על האצטדיון, מתוך מטרה למכור אותו לטובת השקעות נדל"ן; תעבור למגרש חדש עד שנת 2020

קבוצת הכדורגל של צ'לסי עשתה אתמול (ב') צעד משמעותי בדרך לעזוב את סטמפורד ברידג', אצטדיונה הביתי ב-106 השנים האחרונות. מועדון הפרמיירליג, שנמצא בבעלותו של האוליגרך רומן אברמוביץ', הודיע כי בכוונתו לרכוש בחזרה חלק מהזכויות על המגרש הלונדוני, שנקנו בשנת 1997 על-ידי כ-12 אלף אוהדים של המועדון.

זאת מתוך כוונה של צ'לסי להתחיל לפעול להריסת המגרש ומכירת שטח הנדל"ן שלו, במודל דומה לזה שעבד מצוין לארסנל באצטדיון הייבורי. בצ'לסי מקווים לגייס עד מיליארד ליש"ט ממכירת האצטדיון, שממוקם באיזור יוקרתי במערב לונדון.

האוהדים שרכשו לפני 14 שנה חלק מזכויות האצטדיון, עשו זאת כיוון שחששו כי המשבר הכלכלי שאיים על קיומה של צ'לסי באותה תקופה יגרום לה לאבד את האצטדיון, כלומר הנכס הגדול ביותר שלה. הם גייסו הון עצמי של 1.5 מיליון ליש"ט, ובנוסף קיבלו 8.5 מיליון ליש"ט כהלוואה מהחברה שהחזיקה את צ'לסי באותה תקופה לצורך העסקה. כעת, מציעה צ'לסי לאוהדים למחוק את ההלוואה הזאת, ובנוסף להעניק לאותם אוהדים זכויות מועדפות במגרש העתידי שתבנה - בתמורה לקבלה בחזרה של הזכויות על המגרש.

בצ'לסי בדקו בשנים האחרונות אפשרות להגדיל את סטמפורד ברידג', שמכיל 41.8 אלף מקומות בלבד (האצטדיון הקטן ביותר מבין הקבוצות הבכירות בפרמיירליג), ואף שילמו 700 אלף ליש"ט לצמד ארכיטקטים בכירים שבדקו את כדאיות הפרויקט. לאחר שהתברר כי במקרה הטוב יהיה ניתן להוסיף למגרש 6,000 מקומות בלבד, החליטו בצ'לסי למכור את סטמפורד ברידג' ולבנות אצטדיון חדש במיקום אחר בלונדון.

‏‏בצ'לסי הצהירו אתמול כי הרילוקיישן שלהם יתרחש לא יאוחר מ-2020, וכי המגרש החדש ייבנה במרחק של עד חמישה קילומטרים מסטמפורד ברידג'.