קרן המטבע: "נחליט על הענקת הסיוע ליוון תוך כמה ימים"

דובר קרן המטבע מסר הערב: ההחלטה בנוגע לנתח הבא בתוכנית החילוץ השנייה של יוון - "תתקבל בימים הקרובים" ■ ראש ממשלת לוקסומבורג: הדוח יפורסם ב-24 באוקטובר

ראש ממשלת לוקסומבורג, ג'ין קלוד ג'נקר, אמר היום (ה') כי המפקחים ביוון, נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי באירופה, צפויים להציג את הדוח המסכם את עמדתם על יווןכבר ב-24 באוקטובר. עוד הוסיף ג'נקר כי הוא מצפה מהם להמליץ על תשלום החלק הבא בסיוע ליוון. נזכיר כי נציגי ה"טרויקה" ביקרו ביוון וערכו ביקורת המקיפה במטרה לבדוק את מידת היכולת של יוון לעמוד בתנאים מקדימים לפני קבלת החלק הבא בסיוע העומד על 8 מיליארד אירו.

ג'נקר אמר את הדברים בריאיון טלוויזיוני בברלין "אני מלא תקווה כי יוון עמדה בתנאים ההכרחיים המאפשרים לה לקבל את החלק הבא בחילוץ", אמר. בהתייחס לאיטליה אמר ג'נקר כי בתרחיש הקיצוני ביותר, קרן ההצלה של אירופה לא תהיה מספיקה.

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית מסרה הערב (ה') כי החלטתם של נציגי ה"טרויקה" - המורכבת מנציגי הקרן, כמו גם האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי - בדבר הענקת המשך הסיוע הפיננסי ליוון, תתקבל "בימים הקרובים" - כך מסר דובר הקרן, הערב במסע"ת.

היום השלימו נציגי ה"טרויקה" את יום הביקורת החמישי שלהם ביוון - אשר מנסה להחיל צעדי צנע וקיצוצים בהיקף של 50 מיליארד אירו, במטרה לעמוד בתנאי ה"טרויקה" לקבלת סיוע כספי נוסף. מדובר, כידוע, בסיוע המגיע לה במסגרת תוכנית החילוץ הראשונה שגובשה לה בשנת 2010, כאשר היקף הנתח הוא 8 מיליארד אירו.

"יש משימה שצריך לבצע כרגע", אמר דיויד האוולי (David Hawley), בכיר בקרן. "אנחנו מסכמים את היום החמישי, והדיונים עם ממשלת יוון נמשכים. אנחנו מצפים להגיע למסקנות באשר למשימה הזו בקרוב, וזה חיוני שנמשיך בדיונים הכרגע".

האוולי סירב להתייחס לתאריך ספציפי בו ייפגשו נציגי ה"טרויקה" עם ממשלת יוון בשבוע הבא, להמשך הדיונים - אולם כיוון שאלה ככל הנראה לא יתקיימו בסוף השבוע, ניתן להניח כי ההחלטה בנושא הסיוע, תידחה לפחות לשבוע הבא.