רם בלינקוב יתמודד שוב על מכרז הסיבים של חח"י

בלינקוב כבר גיבש קבוצה, אך זאת התפרקה בשל עיכובים בפרסום המכרז ובשל העובדה שגורמים בחברת החשמל האשימו את עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל לשעבר, בניגוד עניינים.

איש העסקים רם בלינקוב, הממונה על אגף התקציבים לשעבר, מגבש קבוצה להתמודדות במכרז הסיבים האופטיים של חברת החשמל. בלינקוב כבר גיבש קבוצה, אך זאת התפרקה בשל עיכובים בפרסום המכרז ובשל העובדה שגורמים בחברת החשמל האשימו את עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל לשעבר ושותפו של בלינקוב בחברת עמרב בהווה, בניגוד עניינים.

בעקבות הוצאת המכרז לדרך, ועל רקע פניות שקיבל, החליט בלינקוב לגבש קבוצה מחדש, שבה צפויים להיכלל משקיעים מהארץ ומחו"ל וכן בנקים להשקעות. המיזם על פי חברת החשמל עשוי להגיע להיקף השקעה של 5-7 מיליארד שקל, ולכן סביר להניח שהקבוצות שמתגבשות יכללו גופים פיננסיים, שילוו את הפרויקט. ההשקעה של מי שיחזיק 51% מהמיזם תיכנס לקופת המיזם לטובת השקעה ולא עבור התשתית של חברת החשמל - החלק שלה במיזם (49%) מבוסס על 2,700 קילומטר סיבים שיש לחברה שכבר פרוסים ברחבי הארץ.

הקבוצה של בלינקוב התפרקה בדצמבר שנה שעברה, כאמור בעקבות ההאשמות נגד שותפו עמוס לסקר.

בחודשים האחרונים בחן בלינקוב את הפרויקט על אש קטנה ומעת לעת נפגש עם גורמים במשרד התקשורת כדי לשמוע על ההתקדמות בו. בלינקוב מסר בתגובה: "מאשר שאני בוחן את הנושא הזה ולגבי לסקר, הוא בתקופת צינון וממילא אני בוחן את זה לבד כרגע".

בתוך כמה שבועות יעבירו הקבוצות המתמודדות במכרז את הערותיהם, לאחר מכן יתקיים כנס משקיעים ואז תיערך בדיקה לבחינת המתמודדים ואישורם. המכרז המקוון יתקיים במארס.