החממה הסינית: 10 חברות היי-טק ישראליות יעברו לסין

קרן אינפינטי ועיריית חרבין חתמו על שת"פ להשקעה של 10 מ' ד' ב-10 חברות היי-טק ישראליות ■ שש חברות כבר נכנסו לחממה ■ ראש עיריית חרבין נפגש עם דנקנר וצפוי לפגוש בנתניהו

קרן אינפיניטי ישראל-סין, שותפה של איי.די.בי, חתמה היום (ב') על הסכם עם עיריית חרבין, במטרה להשקיע 10 מיליון דולר בעשר חברות ישראליות שיעבירו את פעילותן לסין. גיבוש התוכנית המשותפת נעשה כבר בקיץ, אך כעת, עם החתימה על ההסכם, נודע כי שש חברות ישראליות כבר משתתפות בתוכנית.

לאירוע החתימה הגיע נוחי דנקנר, יו"ר מועצת המנהלים באיי.די.בי, כשהוא מלווה ברון לאודר. דנקנר אמר כי הוא אוהב את סין ורק לפני שבועיים ביקר בה עם הצוות שלו ומשפחתו. דנקנר הוסיף כי בשבוע הבא צפוי להיחתם באופן סופי ההסכם עם כמצ'יינה, שתרכוש את מכתשים אגן.

ראש עיריית חרבין, לין דאו, צפוי להיפגש בעת ביקורו בישראל גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על-פי מתווה התוכנית, אינפיניטי והחממה הטכנולוגית בחרבין ישקיעו בכל אחת מהחברות הישראליות מיליון דולר בממוצע. ההשקעה תיעשה כהלוואת הון סיכון, תמורת החזקות בחברות. החברות שישתתפו בתוכנית ייהנו משורת הטבות חינמיות מעיריית חרבין, ובהן משרדים ותשתית לייצור, ליווי וסיוע ברישום קניין רוחני, חשבונאות, שירותים משפטיים וכוח אדם.

הסכם עם תאגיד מוצרי צריכה סיני

בנוסף, נחתם מזכר הבנות עם חברת Feng'ao, שעוסקת ביצירת תשתית למחקר ופיתוח ובפיתוח עסקי בינלאומי עבור תאגיד מוצרי הצריכה הסיני BDH, ושתסייע לחברות הסטארט-אפ הישראליות בחממה בסין. הסכמים דומים נוספים צפויים להיחתם בקרוב.

ראש העירייה ונציגי קרן אינפיניטי הספיקו גם לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם יישום, החברה למסחור של האוניברסיטה העברית.

היי-טק וטכנולוגיה ירוקה אך גם פארמה

"חברות רבות רוצות להגיע אל השוק הסיני ולא יודעת איך להתחיל", אומר אישי זילברשץ, שותף באינפיניטי, "בתוכנית הזאת לא רק שיש חבילת הטבות, יש אינטרס לסייע להן בפיתוח, בהתאמה ובשיווק המוצר בסין".

חרבין היא בירת מחוז היילונגג'ינאג שבצפון מזרח סין. העיר ממוקמת בסמוך לגבול עם רוסיה, ומתגוררים בה 10 מיליון תושבים. משלהי המאה ה-19 ועד סוף מלחמת העולם השנייה הייתה בעיר קהילה יהודית שמנתה 25 אלף איש.

"אני מבין שמדינת ישראל חזקה בהיי-טק, טכנולוגיה ירוקה, איכות הסביבה וחקלאות", אומר דאו בראיון ל"גלובס", "אני בטוח שבתחומים האלה יש לנו פוטנציאל לשיתופי פעולה".

יש לכם הסכמים עם מדינות אחרות?

דואו: "איי.די.בי ועיריית חרבין הקימו את התוכנית לשיתוף פעולה מסחרי, מדעי וטכנולוגי. יש לנו הסכמים עם 100 מדינות, אך אנחנו בטוחים ומשוכנעים שהשיתוף עם ישראל, איי.די.בי ואינפיניטי הוא מרכיב חשוב במערך השת"פים שלנו. אולי בגלל שבעבר היה שיתוף פעולה ואחווה מיוחדת בין הקהילה היהודית לחרבין".

אילו חברות אתם מחפשים?

"כאלה עם יוזמות חדשות, בעיקר בתחומי ההיי-טק, IT וטכנולוגיה הירוקה אך גם פארמה ואלקטרוניקה. חרבין היא עיר חזקה ויש בה יכולות מו"פ מוכחות. אנחנו רוצים לשתף פעולה עם החברות הישראליות ולעזור לעסקים הישראליים למצוא הזדמנויות להשקעה בסין".

אינפיניטי ישראל מנהלת 700 מיליון דולר ב-12 קרנות, 10 מהן בסין. בקרן שותפים קבוצת איי.די.בי, הבנק לפיתוח סין וקבוצת ההשקעות הסינית CSVS.

בקרוב תמצאו אותן בסין
 בקרוב תמצאו אותן בסין