ארה"ב: עלייה של 64% בכרטיסי אשראי ללקוחות סאב-פריים

הבנקים הנפיקו 5.4 מיליון כרטיסי אשראי ללקוחות הנמצאים בדרגת סאב-פריים במחצית הראשונה של השנה ■ מומחים צופים כי המגמה הזו עלולה עוד לגדול

עוד איתות מדאיג בארה"ב: הבנקים הנפיקו 5.4 מיליון כרטיסי אשראי ללקוחות הנמצאים בדרגת סאב-פריים במחצית הראשונה של השנה, מדובר בעלייה של 64% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה - כך על פי מידע שמפרסם המוסד credit bureau Equifax.

על פי הערכות הנפקות כרטיסי אשראי ללקוחות המדורגים סאב-פריים עוד צפויות לגדול. נראה כי מנפיקי כרטיסי אשראי מתדפקים על דלתות ההלוואות סאב-פריים במטרה להתמודד עם התחרות הקשה בענף, הבנקים מנסים למשוך כמה שיותר לקוחות כרטיסי אשראי.

להערכת האנליסטים לא מדובר בצעדים דומים שנוקטים הבנקים לאלה שאפיינו את התקופה של לפני משבר הסאב-פריים, שכן הבנקים מטילים על המלווים הגבלות חמורות יותר ושיעור הריבית על העסקאות גבוה יותר. כמו כן לקוחות הסאב-פריים צפויים להינות מקווי אשראי נמוכים יותר.

מנגד, מומחים צופים כי המגמה הזו עלולה עוד לגדול "הבנקים רוצים לצמוח ואין כל דרך אחרת לעשות זאת מלבד להלוות גם ללקוחות סאב פריים ולא רק לפריים", אמר סגן נשיא ב-Experian.