"מלך האג"ח" ביל גרוס ללקוחותיו: "זו שנה מסריחה"

קרן פימקו אותה מנהל גרוס הניבה מתחילת השנה תשואה של 1.3% בלבד ולמעשה מפגרת מאחורי 82% מהקרנות המתחרות

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח פימקו ומי שמכונה "מלך האג"ח" בשל התשואות המרשימות והיכולת להכות את המתחרים לאורך השנים, הוציא מכתב ללקוחותיו כדי להרגיע אותם נוכח התשואות הלא-מרשימות עד כה השנה של הקרן אותה הוא מנהל. גרוס לא העריך נכון את עומק ההאטה הכלכלית, הירידות בשוקי המניות והנהירה שהן הציתו לעבר שוקי האג"ח, כך שהתשואות שהשיג מתחילת השנה נמוכות משל מתחריו.

"זו שנה מסריחה", כתב גרוס ללקוחות במכתב שהגיע לידי סוכנות בלומברג. במכתב הוא מבהיר כי הוא ועובדיו לא מוותרים ומקדישים ימים כלילות כדי לפצות את הלקוחות בהשגת תשואות גדולות יותר.

קרן פימקו, המנהלת נכסים ב-242 מיליארד דולר, הניבה מתחילת השנה תשואה של 1.3% בלבד ולמעשה מפגרת מאחורי 82% מהקרנות המתחרות. זו השנה הגרועה ביותר של הקרן מאז שנת 1995. הסיבה: גרוס מכר אג"ח ממשלתיות של ארה"ב במחצית הראשונה של השנה ובכך פספס את הראלי הגדול בשוק האג"ח, בעוד המשקיעים נהרו לאג"ח הממשלתיות האמריקניות במטרה להתבצר בנכס בטוח נוכח משבר החוב באירופה.

גרוס חתך לחלוטין את החזקת פימקו באג"ח ממשלתיות אמריקניות בחודש פברואר בטענה שהתשואה על האג"ח לא גבוהה מספיק כדי לפצות את המשקיעים על האינפלציה. כאמור, הוא לא חזה את ההאטה הכלכלית החריפה והמשבר בשווקים. גרוס נכנס באיחור לשוק האג"ח הממשלתיות ונכון ל-30 בספטמבר הקרן שלו מחזיקה 16% מהנכסים באג"ח ממשלתיות ו-38% באג"ח מגובות משכנתאות.

ב-5 השנים האחרונות הניבה פימקו תשואה שנתית ממוצעת של 7.8%, תוך שהיא מכה באופן שיטתי כ-97^ מהמתחרות שלה.