כחלון מקדם פיקוח על מחירי התשתיות של בזק והוט

שר התקשורת נפגש היום עם נציגי חברת הייעוץ פרונטיר, שנשכרה על מנת לתמחר את עלויות השוק הסיטונאי שאמור לפעול על גבי רשתות בזק והוט

שר התקשורת משה כחלון צפוי להיפגש היום (ב') עם נציגי חברת הייעוץ פרונטיר, שנשכרה על מנת לתמחר את עלויות השוק הסיטונאי שאמור לפעול על גבי רשתות בזק והוט. השוק הסיטונאי מכוון לכך שהמחירים שבזק והוט יגבו תמורת שירותי תשתית למפעילים יהיו מפוקחים, ובתמורה יבוטל הפיקוח על המחירים לצרכנים.

פרונטיר נשכרה על-ידי ועדת חייק כדי לקבוע את עלויות השירותים של בזק והוט. בשל עיכובים מצד משרד התקשורת, נשכרו שירותיה של פרונטיר אחרי 8 חודשים של עבודה, ולכן היא לא ליוותה את הוועדה מיומה הראשון. התוצאה הייתה שהוועדה נאלצה לשנות כיוון ובמקום לעסוק בקביעת המחירים, הסיבה להקמתה, עברה לעיסוק בהמלצות להסדרת מבנה השוק הקווי מחדש.

ועדת חייק סיימה את עבודתה והגישה את המלצותיה לפני שבועיים, ואילו פרונטיר נדרשת לעבודת השלמה רבה. גם אחרי שפרונטיר תגיש את המלצותיה, תידרש עוד עבודה רבה לפני השימוע לבזק ולהוט, כגון ביצוע תיקוני חקיקה ועריכת הסכמים חדשים עם המפעילים המתחרים.

בקיצור, עד לביסוסו של שוק סיטונאי כשוק יציב שמממש את ייעודו ייקח עוד זמן רב, במיוחד מאחר שהמשרד פועל ללא סמנכ"ל כלכלה הפורש, אסף כהן, שאמור ללוות את פרונטיר.

לאחרונה הועלתה בפני כחלון הצעה למנות פרויקטור שירכז את העבודה מול פרונטיר ויסייע לאגף הכלכלה לקדם את הקמתו של השוק הסיטונאי, לאור העובדה שזו הפעם הראשונה שמייסדים שוק כזה בישראל, ואין למשרד התקשורת ניסיון בכך.

כחלון הבהיר כי עד שלא ילמד את הנושא מפרונטיר ויראה היכן היא נמצאת בעבודתה, לא יקבל החלטה בעניין.