מיתון? ב-JP מורגן צופים ראלי של 20% עד סוף השנה

טום לי, מנהל ההשקעות ב-JP מורגן, צופה גל עליות "לאור אינדיקטורים פיננסים מעודדים, וחדשות טובות מכלכלות אירופה וסין" ■ לדבריו, הראלי צפוי "להתרחש בחודשיים וחצי הקרובים"

טום לי, מנהל השקעות בכיר ב-JP מורגן, הבהיר היום (ב') כי הוא צופה ראלי בשווקים לקראת סוף שנת 2011, שיוביל לעלייה של 20% במדדים המרכזיים בוול סטריט - מה שיקפיץ את מדד ה-S&P500 לרמה של 1,470 נקודות. הפעם האחרונה בה המדד סגר את השנה ברמה כזו, נזכיר, הייתה בדצמבר 2007.

"ראלי של 20% ויותר בחודשיים וחצי הקרובים זה דבר אפשרי", אמר לי. לדבריו, המשקיעים יחזרו לקחת סיכונים בשוק, על רקע נתונים פיננסים טובים יותר, ורוחות של אופטימיות בדבר משבר החוב באירופה והצמיחה בסין.

כמו כן, ערך לי רשימה של 21 מניות אשר צפויות לדעתו "לרכב על הגל" ולהגיע לשיאים חדשים בראי הראלי הצפוי. בין היתר, מציין לי קרנות ריט (קרנות המשקיעות בנדל"ן מניב) ובתי מלון.

ברשימתו ניתן למצוא, בין היתר, את אוריינט אקספרס (סימול: OEH), סטארווד הוטלס , מאריוט אינטרנשיונל (סימול: MAR), אס.אל גרין (סימול: SLG), בוסטון פרופרטיס ומניות נוספות.

עם זאת, לפני שקופצים לתוך השוק, יש לציין כי לי עדיין אינו בטוח לגבי הדינמיקה בשוק ב-2012, בצל החשש ממיתון, הבחירות הצפויות בארה"ב, אפשרות לתוכנית תמרוץ נוספת לשווקים והצמיחה המיועדת בכלכלות המתפתחות.