מה יש לאנליסטים בוול סטריט לומר אחרי הנפילות אמש?

לאחר ראלי של כמעט שבועיים, ננעלו בורסות אירופה וארה"ב בירידות אתמול על רקע הודעת גרמניה כי לא יתגבש פיתרון כולל למשבר ■ מה האנליסטים צופים לשווקים הגלובליים בהמשך?

לאחר ראלי של כמעט שבועיים, עברו בורסות אירופה וארה"ב לירידות אתמול, על רקע הודעת גרמניה כי לא יתגבש פיתרון כולל למשבר החובות באירופה בכינוס הקרוב של שרי האוצר של אירופה. כעת, לאחר שתקוות המשקיעים "נתקלו" בקיר המציאות, ועל רקע פרסום נתוני צמיחה מדאיגים בסין וכניסת עונת הדוחות הכספיים בארה"ב לשבוע השני שלה, מתפנים האנליסטים לנתח את המשך הפעילות בשווקים.

"המציאות מתחילה להכות את המשקיעים בפנים", מבהיר בוריס שצ'ולסברג מ-GFT Forex. "הם מבינים ששום דבר לא הולך להיפתר בגלל הבעיות הפוליטיות באירופה, שם המצב מורכב מידי".

שצ'ולסברג ציין שמועות שנפוצו בשווקים הגלובליים אתמול (שני), כי צרפת נמצאת בסיכון לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה ("AAA"), מה שהוביל לעלייה משמעותית בתשואות האג"ח הממשלתיות שלה. לדבריו מתווספת היום אזהרת סוכנות הדירוג מודי'ס, כי היא מכניסה את דירוגה של צרפת למעקב שלילי - קרי, אפשרות להורדת הדירוג בתוך 90 יום.

"צריכים לשמוע משהו דרמטי"

"אני באמת חושב שאנחנו צריכים חדשות מאד-מאד דרמטיות מכיוון אירופה, ואינדיקטורים חיוביים במיוחד מכיוון סין כדי להסיר את שני הפחדים המרכזיים בשווקים", הסביר. "החששות הן, כמובן, אחד: ממשבר החובות הריבוניים באירופה, ושתיים: האם הצמיחה הגלובלית תוכל להאיץ לקראת סוף השנה, וכולנו נימנע ממיתון או אף תחתית כפולה?".

באשר לעונת הדוחות, היום בוול סטריט צפויות לדווח מספר חברות מרכזיות על תוצאותיהן הכספיות, ביניהן בנק אוף אמריקה , גולדמן זאקס , קוקה קולה וג'ונסון אנד ג'ונסון . זאת, לאחר שענקית הטכנולוגיה IBM הציגה אמש תוצאות מאכזבות בשורה התחתונה והעליונה, לאחר סיום המסחר.

אלכס יונג (Alec Young), מנהל ההשקעות ב-S&P, מעריך באשר לדוחות, כי "כל הסיפור עם משבר אשראי צפוי - וזה מה שלמדנו גם ממשבר ליהמן ברדרס - הוא שהדברים יכולים להיעשות רעים באופן מפתיע".

"אנחנו ממשיכים להיות זהירים לגבי הציפיות שלנו באשר לדוחות הכספיים של החברות, למרות המסחר הער שחל בימים האחרונים בשווקים", סיכם יונג.