צרות בבנקים בוול סטריט: הרבעון הגרוע ביותר מאז המשבר

JP מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, גולדמן זאקס ומורגן סטנלי הציגו הכנסות של 13.5 מיליארד דולר ממסחר - ירידה של 35% לעומת ברבעון המקביל אשתקד

הבנקים הגדולים בוול סטריט פירסמו בשבוע האחרון את דוחותיהם לרבעון השלישי, שהצביעו על הרבעון הגרוע ביותר מאז שיאו של המשבר הכלכלי שהחל ב-2008.

JP מורגן , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ , גולדמן זאקס ומורגן סטנלי הציגו הכנסות של 13.5 מיליארד דולר ממסחר, ירידה של 35% לעומת ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, הכנסות מעסקי השקעות צללו ל-4.47 מיליארד דולר, ירידה של 41% לעומת הרבעון השני של השנה.

מתוך דוחות הבנקים בלטו בנק אוף אמריקה שפירסם ירידה של 90% בהכנסות קבועות ממסחר, וגולדמן זאקס שרשם את הרווח הנמוך ביותר מאז 2003 מפעילות חיתום. זאת, בנוסף לחברות רבות שדחו את גיוסי ההון בגלל המצב הרעוע בשווקים, וסוחרים רבים שמכרו נכסים הנחשבים למסוכנים יותר.

"המיקרו הדביק סוף סוף את המאקרו, וחולשת המערכת הפיננסית פגעה באותן חברות", אמר צ'רלס פיבודי, אנליסט בכיר בחברת Portales Partners LLC בניו-יורק. "השאלה היא האם מצב זה ימשיך".

ההכנסות מסחר של כל חמשת הבנקים מתחילת השנה (ללא DVA) ירדו ב-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, ברבעון השלישי נפל מדד ה-S&P500 ב-14%, הירידה המשמעותית ביותר באז הרבעון הרביעי של 2008. מנגד מדד VIX, המוכר גם כמדד הפחד, עלה ב-160% ורשם את העלייה הרבעונית הגדולה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009.