שרת האוצר בספרד: "התוכנית לא תמנע פשיטת רגל יוונית"

הלנה סלגאדו, התבטאה בריאיון היום כי תוכנית החילוץ השנייה שגובשה ליוון ביולי, אינה מספקת ■ לדבריה, "חיוני שהבנקים יספגו 'תספורת' גדולה יותר כדי למנוע חדלות פירעון"

העסקה אליה הגיעו האיחוד האירופי והבנקים באירופה סביב חובותיה של יוון לא מספיקה כדי למנוע מיוון חדלות פירעון, אמרה היום (ב') שרת האוצר של ספרד, הלנה סלגאדו (Elena Salgado).

"מה שאנחנו יודעים להגיד זה שהתוכנית שגובשה ב-21 ביולי עם הבנקים אינה מספקת", הסבירה סלגאדו. "זה חיוני שהבנקים שמחזיקים בחובותיה שיוון, בייחוד הבנקים המקומיים ביוון, יהיו מוכנים לספוג 'תספורת' יותר גדולה כדי למנוע פשיטת רגל".

דבריה של סלגאדו מגיעים על רקע כינוס שרי האוצר של אירופה אתמול, עת דנו האחרונים בפיתרון כולל למשבר החוב באירופה - שצפוי לעבור אישור עד יום רביעי הקרוב. השרה התייחסה לתוכנית החילוץ השנייה המקורית שגובשה ליוון ביולי השנה, בהיקף 109 מיליארד אירו, הכוללת "תספורת" של 21% לנושיה של יוון.

באותו הקשר, נציין כי בשבועות האחרונים עלו דיווחים בדבר הסכמה על העלאת היקף הנטל של הבנקים והסקטור הפרטי בחילוצה של יוון במסגרת התוכנית - כאשר הם צפויים לספוג "תספורת" גדולה יותר, בהיקף של 50-60%.