אנליסט בארה"ב: "צריך לתת לעוד בנקים באירופה ליפול"

סיימון מוהאן מ-MF גלובל טוען כי הזרמת ההון לבנקים ביבשת לא צפויה לספק הזדמנויות למשקיעים ■ הוסיף כי ההזדמנויות למשקיעים יגיעו מתוך סקטור הבנקים בבריטניה

בעוד פגישותיהם של מנהיגי גוש האירו, ובפרט אלו של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ממשיכות במרץ על מנת למצוא פתרון למשבר החוב ביבשת, עולות היום התבטאויות בנוגע להזרמת ההון המתוכננת לבנקים באירופה.

סיימון מוהאן (Simon Maughan) מ-MF גלובל אמר היום (ב') ל-CNBC כי הזרמת ההון לבנקים ביבשת לא צפויה לספק הזדמנויות למשקיעים, וכי היה צריך לתת למלווים עולמיים חלשים לפשוט רגל. "צריך לתת לעוד בנקים באירופה ליפול", אמר.

מוהאן ציין כי "מה שיקרה זה שאנשים יחזרו ויקנו מדדים, תעודות סל ואת השחקנים הגדולים בסקטור". הוא הוסיף כי ההזדמנויות למשקיעים יגיעו מתוך סקטור הבנקים בבריטניה.

אתמול התכנסו בבריסל מובילי המדיניות הפיננסית באירופה כדי לדון במשבר החובות הריבוניים שפוקד את היבשת מזה כשנתיים, כאשר בשווקים מצפים להצגת תוכנית כוללת לפתרון המשבר. עם זאת, אתמול הבהירה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי פתרון למשבר עדיין לא יוצג, אולם כידוע נקבעה גם פגישה נוספת ביום רביעי הקרוב, כאשר ההערכה היא כי עד אז תוצג התוכנית הגדולה.