שופט צרפתי יחקור את מותה של לי זיתוני בתאונת ה"פגע וברח"

שגרירות צרפת בת"א הודיעה על מינוי שופט מקומי לחקירת המקרה, שיוסמך להעמיד לדין את שני האחראים לתאונת ה"פגע וברח" בת"א לפני כחודש בה נדרסה למוות לי זיתוני ז"ל

הטבעת מתהדקת סביב דורסיה של לי זיתוני ז"ל: שלטונות צרפת הודיעו על מינויו של שופט חוקר לנסיבות תאונת ה"פגע-וברח" בתל-אביב, שגבתה את חייה של הצעירה לי זיתוני ז"ל. שני הדורסים הם אזרחי צרפת שנמלטו למולדתם מיד אחרי התאונה.

בהודעה מטעם שגרירות צרפת בישראל, שניתנה אמש (ב'), נמסר כי "פריז מחויבת באופן מלא להוציא את הצדק לאור בכל הקשור לתאונה הטרגדית שבה נהרגה לי זיתוני. בין ממשלות צרפת וישראל מתנהלים מגעים בנושא כבר מהיום הראשון אחרי האירוע, והם נותרו קרובים כפי שהיו".

השופט שמונה יוסמך להעמיד לדין את שני הדורסים, כמו גם לגזור עליהם עונש המקביל לזה שהיה מתקבל אם היו מועמדים לדין בישראל. "רשויות המשפט בצרפת מחויבות לקיים את חקירת הפרשה במהירות וביעילות, תוך שיתוף-פעולה מלא עם מקבילותיהן בישראל", נכתב בהודעה.

עוד הובטח בשם השגרירות הצרפתית בישראל כי פריז "תמשיך במאמצים הנחושים לייעל את שיתוף-הפעולה בין רשויות החוק בשתי המדינות, ותעמוד בקשר רציף עם בני משפחתה של זיתוני".