סוסייטה ז'נרל: דרושה תספורת של 90% כדי לחלץ את יוון

בעוד מנהיגי אירופה דנים בפיתרון כולל משבר, מיקלה מרקוסן, מנהלת השקעות בסוסייטה ז'נרל - מזהירה מהחילוץ היווני ■ "הפוקוס על חובותיה לא נכון - צריך להתמקד בצמיחה"

בעוד מנהיגי אירופה מוסיפים לדון על תוכנית לפיתרון כולל למשבר החוב באירופה הטומנת בחובה גם צעדים להתמודדות עם חובותיה של יוון, מעזה אנליסטית אחת לנתח את המצב ה"קריטי" ביוון - תוך שהיא שמה דגש לא שכיח על האצת הצמיחה במדינה, ולא על רידוד מיידי של חובותיה. מנגד, היא סבורה כי "תספורת" כבדה במיוחד צפוייה לסקטור הפרטי, כדי לרדד את חובותיה של יוון.

"המיקוד בחובותיה של יוון הוא לא נכון", סבורה מיקלה מרקוסן (Michala Marcussen), מנהשקעות בסוסייטה ז'נרל. "הפוקוס האמיתי צריך להתמקד בכיצד לעורר מחדש את הצמיחה, בראי המצב שם".

לדעתה של מרקוסן, "תספורת" של 60% לסקטור הפרטי במסגרת תוכנית החילוץ של יוון, כנראה לא ייספק. אנו זקוקים לתספורת של 90-100% כדי לצמצם את יחס החוב-תוצר ביוון מתחת לרמה של 100%".

ברקע, מוסיפים מנהיגי אירופה לדון בדבר תוכנית כוללת לפיתרון משבר החוב באירופה, כאשר דיווח של ממשלת גרמניה כי היא מתנגדת להמשך רכישות האג"ח של הבנק המרכזי האירופי - מוביל את המדדים המרכזיים באירופה לנטייה לירידות.