מה מחפש ליאונרדו דיקפריו בסטארט-אפ הישראלי מובלי?

השחקן האמריקני השתתף בסבב גיוס של הסטארט-אפ מובלי בהיקף של 4 מיליון דולר, והפך גם ליועץ לחברה

יממה אחרי הדיווח על כך שבר רפאלי תשיק סטארט-אפ ישראלי למכירת תחתונים באינטרנט, האקס המיתולוגי ליאונרדו דיקפריו נכנס גם הוא לזירת הסטארט-אפים המקומית. השחקן ההוליוודי, לצד קבוצת משקיעים פרטיים בשם Morrix Holdings, השקיעו 4 מיליון דולר בחברת Mobli הישראלית.

"חוץ מהיותו שחקן, ליאו הוא גם איש עסקים", מספר שמש. "הגענו אליו דרך חברים משותפים והראנו לו את מובלי. מהרגע הראשון הוא מאוד התאהב ברעיון ובמוצר ואנחנו מאוד שמחים שהוא חלק מהדבר הזה". שמש מוסיף כי "היו לנו עוד הצעות על השולחן אבל בחרנו בהצעה של דיקפריו כי היא הייתה יותר מעניינת". לדבריו, האפליקציה זוכה לפופולריות רבה בקרב מפורסמי הוליווד והכניסה של דיקפריו לחברה רק תוסיף לשיווק הוויראלי שלה. בין הסלבס שכבר מכורים למובלי נמצאים פריס הילטון ודיוויד ארקט (בעלה של קורטני קוקס). "יש לנו כבר 400 אלף משתמשים. זה מתפשט כמו אש בשדה קוצים. אלה שמתחילים להשתמש במובלי פשוט מתאהבים", מספר שמש.

בסיבוב הקודם השקיעה מוריקס הולנדינגס 400 אלף דולר ולצד ההשקעה הנוכחית והשקעה של משקיעים פרטיים, מגיע סך הגיוס של מובלי ל-5.6 מיליון דולר. החברה, שמפתחת שירות לשיתוף תמונות וסרטוני וידיאו, הוקמה ב-2010 על-ידי שלושה ישראלים: משה חוגג (מנכ"ל), יוסי שמש (סמנכ"ל מוצר), עמנואל מראלי (סמנכ"ל טכנולוגיות).

בשנה האחרונה פותחו לא מעט אפליקציות סלולריות המאפשרות לשתף תמונות בין חברים, אך לדברי שמש Mobli, שרצה על מכשירי אנדרואיד ואייפון, שונה מהם בגישה הבסיסית. "באמצעות מובלי אתה יכול לראות את העולם דרך עיניים של אחרים מכל מיני זוויות. כשאני מצלם הופעה של ליידי גאגא בניו יורק, מובלי יודעת לתייג את ההופעה למקום שבו התמונה צולמה ולאירוע עצמו. משתמש שעוקב אחרי האירוע יוכל לראות את כל התמונות שצילמו המשתמשים מאותו אירוע ספציפית". זאת, לעומת שירותי שיתוף אחרים שמאפשרים בעיקר לעקוב אחר משתמשים אחרים ולא אחר אירועים.

שמש מדגיש כי בנוסף לקישור התמונה או הסרטון למקום ולאירוע, ניתן לקשר את התמונות גם לתחום מסוים כמו מוזיקה, אופנה וכדומה.

שמש מספר כי הרעיון להקמת החברה בא גם הוא בעקבות הופעה. "משה (חוגג, ר' ג') היה בהופעה של אביב גפן ולא ממש הצליח לראות מה הולך על הבמה כי הוא היה ממש מאחורה. הוא שם לב שהרבה אנשים בקדמת הבמה מצלמים עם הסמארטפונים שלהם את ההופעה ואמר לעצמו שהיה מעניין לראות מה הם צילמו ואיך ההופעה נראית משם", אמר שמש.

לדברי שמש, אחד מהמודלים הכלכליים של החברה נשען על היכולת להוסיף עיצובים מיוחדים לתמונות, מעין חותמות, שניתן למתג אותן לפי חברות מסוימות. "דומינוס פיצה, למשל, יכולים להחליט שכל מי שמצלם במובלי יתווסף לו לוגו של דומינוס פיצה לתמונה ואז הוא יוכל להציג את התמונה בסניפים ולקבל הנחה. דוגמה אחרת יכולה להיות, למשל, של דיסני שרוצים להוסיף מסגרת של מיקי מאוס לכל התמונות שמשתמשים מצלמים בזמן שהותם בדיסניוורלד ובכך ליצור engagment (מעורבות) גדולה יותר בין המותג למשתמשים".

מובלי מעסיקה 30 עובדים, כשרובם (17) עובדים בפיתוח בישראל, 8 בתפקידי שיווק ותוכן בארה"ב ו=4 נוספים עוסקים בניטור הפעילות בהודו.