עיריית תל-אביב נגד דירות הרפאים - תגבה ארנונה כפולה

בעירייה הודיעו היום כי בכוונתם להכפיל תעריפי הארנונה לדירות מגורים ריקות שלא נעשה בהם שימוש תקופה ארוכה ■ ההחלטה תוגש בשבוע הבא לאישור ועדת הכספים והנהלת העירייה

עיריית תל אביב-יפו מכריזה מלחמה על דירות המגורים הריקות בתחומה. בעירייה הודיעו היום כי בכוונתם להכפיל את תעריפי הארנונה לדירות מגורים ריקות שלא נעשה בהם שימוש תקופה ארוכה, וזאת מתוך מגמה לעודד השכרת דירות אלה ובכך להגדיל את היצע הדירות בעיר.

מדובר בהחלטה שתוגש בשבוע הבא לאישור ועדת הכספים והנהלת העירייה, הכוללת הוספת סעיף לצו הארנונה לשנת 2012 הקובע כי דירה המיועדת למגורים ושלא מתגוררים בה תקופה העולה על שנה, תחויב בכפל חיוב ובלבד שהתעריף למ"ר לא יעלה על התעריף המקסימלי הקבוע בתקנות ההסדרים.

בעירייה הסבירו כי הוספת הסעיף הינה בעקבות החלטת מועצת העיר מחודש אוגוסט האחרון, אשר דנה במדיניות העירייה בנושא דיור בעיר. "בעקבות ההחלטה הורה ראש עיריית תל־אביב-יפו, רון חולדאי, לבחון את הכלים העומדים לרשות העירייה לעידוד השכרת דירות מגורים שלא נעשה בהם שימוש תקופה ארוכה ובכך להגדיל את היצע דירות המגורים בעיר". עוד הוסיפו בעירייה כי השינוי כפוף לאישור משרד הפנים.

כדי לבחון היכן ממוקמות הדירות הריקות החלה העירייה בביצוע סקר דירות מיוחד כבר באוגוסט האחרון. הרעיון שעומד מאחורי ההחלטה להכפלת הארנונה הוא לנסות ולדרבן את בעלי הדירות הריקות להשמישן או להשכירן על ידי החיוב הכפול וזאת משום שאין לעירייה כל דרך חוקית אחרת לטפל בדירות שעומדות ריקות.