יו-טיוב תשיק 100 ערוצי תוכן בהשקעה של 100 מיליון דולר

רוב הערוצים יושקו בשנה הבאה ויספקו כ-25 שעות של תוכניות חדשות ביום ■ בכיר ביו-טיוב: "רבים מהערוצים המגדירים את הדור הבא נולדים ונצפים ביו-טיוב"

לאחר שנים של תכנון והכנות, אתר שיתוף קובצי הווידיאו יו-טיוב הודיע ביום שישי האחרון על יצירת 100 ערוצי תוכן מקוריים חדשים. במשך חודשים עבדה החברה עם סוכנויות בהוליווד וסיכמה חוזים עם מפורסמים כגון אשטון קוצ'ר ודיפאק צ'ופרה.

רוב הערוצים יושקו בשנה הבאה ויספקו כ-25 שעות של תוכניות חדשות ביום. ההכנסות מפרסום יחולקו עם יוצרי התכנים, ויו-טיוב תקבל 45% מהן. החברה תשלם 100 מיליון דולר מראש ליוצרי התוכן על מנת להתחיל את ההפקה.

הצעד הזה מבטא את הרצון של יו-טיוב להפוך את האתר למוביל הן בתכנים המועלים על-ידי הגולשים והן בתכנים מקוריים המותאמים לאינטרנט. "היום, הרשת מגישה לנו בידור מטווח רחב יותר של מפיקים מוכשרים, ורבים מהערוצים המגדירים את הדור הבא נולדים ונצפים ביו-טיוב", כתב רוברט קינקל, מנהל שותפויות התוכן של יו-טיוב, בבלוג שלו.

התוכנית נחשפה כמעט במקביל להודעתה של גוגל, שחשפה ביום שישי גלרסה חדשה של מכשיר הגוגל TV, המאפשר לצופים לשלב בין תכני אינטרנט ותכנים טלוויזיוניים דרך הדפדפן. הגירסה החדשה כוללת פיצ'רים נוספים שמקלים על השימוש במכשיר במטרה להיכנס לשוק החדש.

בגירסה החדשה של המכשיר - 2.0 - הוסיפו כלים חדשים המאפשרים להמליץ על סרטים, תוכניות טלווזיה וסרטונים באינטרנט ישירות לטלוויזיה. כמו כן, בגירסה החדשה של המכשיר קל יותר לפתח אפליקציות חדשות שמתאימות גם למסך הטלוויזיה.