בפנייה משותפת של שורה של גופי תקשורת, בהם גלובס, למספר רגולטורים בכירים בישראל, נכתב כי "תאגידי הענק מתחזקים על חשבון יצרני התוכן המקומיים, והשוק מתנהל כ'מערב פרוע' ומאפשר להם לפעול ללא כל רגולציה" • הפנייה מגיעה לאחר שבית משפט פדרלי בארה"ב קבע כי גוגל הפרה את חוק ההגבלים העסקיים
דוח התחזיות של דלויט מציג את השינויים הצפויים בעולמות הטלוויזיה, האודיו והבידור ב-2024, במטרה להגדיל את ההכנסות • בסטרימינג יגדל מספר אפשרויות התשלום, בפודקאסטים לא יסתפקו בפרסומות ויעברו לדמי מנוי, והקולנוע והגיימינג יתלכדו יותר מהרגיל
עירא בלסקי היה צלם ועורך וידאו עם רעיונות יצירתיים שלא אהב לקחת סיכונים • אלא שאז הוא עלה על צורך שיש ליוצרים כמוהו - פלטפורמה שמספקת תוכן כמו אפקטים ומוזיקה • היום חברת ארטליסט, שהקים עם שלושה שותפים, רושמת הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר בשנה • בשיחה עם ערן גפן הוא מספר על הכוונות להנפיק ואיך הוא מתכנן להשתלט על השוק
הרשתות החברתיות הן אמצעי צריכת התוכן הפופולרי ביותר, ואילו אתרי חדשות נתפסים כמקור המידע האמין ביותר - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "המגמה היא להתאים את אתרי הבית לפי זהות הגולש"
הישראלים מקדישים לאמצעי התקשורת 8.5 שעות ביום, רובן באינטרנט, אך 44% אינם סבורים שהם מבלים יותר מדי זמן ברשת - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "רמת החשדנות כלפי המידע ברשתות מאוד גבוהה, גם בקרב צעירים"
אחרי שנכשל כשניסה להקים סטארט-אפ משלו, תום פחיס חבר לשאול אולמרט והקים איתו את פלייבאז - פלטפורמה ליצירת תוכן ויראלי שסחפה את הרשת • "הפריצה הייתה חוויה של פעם בחיים", הוא משחזר • היום כמנכ"ל החברה הוא מספר איך הפסיק לחשוב במונחי צמיחה והפך את החברה סוף סוף לרווחית
בעוד הרשתות מתמלאות בפייק ניוז וקריאות הסתה, באירופה מתכוננים עם חוקים חדשים שיסייעו במניעת התופעה ויטפלו בנזק החברתי שיוצרת המדיה החברתית במטרה להוריד תוכן אסור • חברות הטכנולוגיה יסתכנו בקנסות של מיליארדי שקלים
יצרנית התוכן נטפליקס היא חברת צמיחה מובהקת, שתמחור מנייתה מתבסס על גידול עתידי במספר המנויים - שנוטה לאכזב דווקא אחרי צמיחה מואצת • לעומתה חברות כמו קומקסט, המשמשות "צינור" לאספקת תוכן, מתאפיינות אומנם בשולי רווח נמוכים יותר, אבל מפצות על כך היטב בשיעורי נטישה נמוכים ובתזרים חיובי ויציב
תחת לחץ מכך שאולפנים הוליוודיים מאמצים את פלטפורמות הסטרימינג, אולמות הקולנוע חוקרים "תוכן אלטרנטיבי" למסכי הענק שלהם • "אולם הקולנוע לא יהיה רק מקום בו אנשים צופים בסרטים, אלא מקום בו אנשים הולכים להתבדר. זו תהיה אווירה של מסיבת צפייה"
המיזוג בין חברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין היה אמור לחזק את כוחן, ולהחליש את אתרי התוכן • לכן היה מפתיע שמנכ"ל ynet תמך במיזוג, אחרי שהתנגד לו. זה עשוי להיות הרקע לחקירת רשות התחרות שנפתחה נגדו • בענף, אגב, לא מזילים דמעה על ביטול המיזוג
האם הגוף העצמאי שיזמה פייסבוק כדי שיפקח על סינון התוכן באמת מנותק מהחברה עצמה, והאם הפתרון הנכון הוא כרסום בכוחה של המדינה?
סלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד, והאתר יפסיק בהדרגה לפעול
מדובר בחיבור לא שגרתי בענף הפרסום המנסה לתת מענה ל"פרסום החדש", שבו מחפשים את הצרכן לא רק דרך אמצעי הפרסום המסורתיים אלא גם ע"י יצירת חוויות בעלות ערך וניסיון להשפיע באמצעות משפיענים - תחום המצוי בפריחה
ל"גלובס" נודע כי הערוץ הודיע לחברות ההפקה עמן הוא עובד כי יפסיק לשלם "אבני-דרך לתוכניות", והחברות יקבלו תשלום רק בסוף ההליך • גורמים בענף: "אי-הבנה בסיסית של שוק הטלוויזיה המקומי" • רשת: "כל מהלך עם המפיקים נעשה בתיאום ובהסכמה"
ערוץ היוטיוב Coffee Break, שפופולרי בקרב יוצרי תוכן עצמאיים ביוטיוב לפי אתר דה וורג', ערך מחקר שמצא כי מתחם ה-Trending בדף הבית של יוטיוב מפלה לרעה יוצרים עצמאיים (יוטיוברים) על פני תכנים מערוצי טלוויזיה מסורתיים
שוק הטלוויזיה העולמי עובר להיות אפליקטיבי, וככזה, מעל מנגישי התוכן לסוגיהם מרחפת סכנה • לכן חברות הטלוויזיה במודלים הקיימים היום בבעיה, ומי שצפוי להרוויח מהמודל החדש הוא חברות התוכן • פרשנות
NETFLIX (נטפליקס)גוגלהתקשורתטאבולהלי-אור אברבךמדיהסטרימינגסרטיםפייסבוקקולנוע