תוכן

כתבות אחרונות

 
משרדי גוגל. הפרה את חוק ההגבלים העסקיים, בהיותה מונופול בתחום מנועי החיפוש / צילום: Shutterstock

"סכנה קיומית לתעשיית התוכן הישראלית": גופי התקשורת המקומית נגד ענקיות הטכנולוגיה

בפנייה משותפת של שורה של גופי תקשורת, בהם גלובס, למספר רגולטורים בכירים בישראל, נכתב כי "תאגידי הענק מתחזקים על חשבון יצרני התוכן המקומיים, והשוק מתנהל כ'מערב פרוע' ומאפשר להם לפעול ללא כל רגולציה" • הפנייה מגיעה לאחר שבית משפט פדרלי בארה"ב קבע כי גוגל הפרה את חוק ההגבלים העסקיים

גלית חתן 17.09.2024
הפודקאסט המצליח, The Joe Rogan Experience / צילום: צילום מסך

מחפשים את המודל הכלכלי הבא: כך תיראה השנה הקרובה במדיה ובבידור

דוח התחזיות של דלויט מציג את השינויים הצפויים בעולמות הטלוויזיה, האודיו והבידור ב-2024, במטרה להגדיל את ההכנסות • בסטרימינג יגדל מספר אפשרויות התשלום, בפודקאסטים לא יסתפקו בפרסומות ויעברו לדמי מנוי, והקולנוע והגיימינג יתלכדו יותר מהרגיל

גלית חתן 25.01.2024
חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם עירא בלסקי / צילום: מתן פורטנוי, מנחם רייס

היזם שהתחיל כצלם ועורך וידאו והיום מכוון להנפקת ענק

עירא בלסקי היה צלם ועורך וידאו עם רעיונות יצירתיים שלא אהב לקחת סיכונים • אלא שאז הוא עלה על צורך שיש ליוצרים כמוהו - פלטפורמה שמספקת תוכן כמו אפקטים ומוזיקה • היום חברת ארטליסט, שהקים עם שלושה שותפים, רושמת הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר בשנה • בשיחה עם ערן גפן הוא מספר על הכוונות להנפיק ואיך הוא מתכנן להשתלט על השוק

ערן גפן 25.01.2024
רשתות חברתיות / אילוסטרציה: Shutterstock

בהשפעת המצב הפוליטי? הישראלים מבלים השנה יותר זמן מול אמצעי המדיה

הרשתות החברתיות הן אמצעי צריכת התוכן הפופולרי ביותר, ואילו אתרי חדשות נתפסים כמקור המידע האמין ביותר - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "המגמה היא להתאים את אתרי הבית לפי זהות הגולש"

גלית חתן 27.09.2023
הרשתות הפופולריות בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

הרשתות החברתיות מובילות בפופולריות, אתרי החדשות והתוכן ברמת האמינות

הישראלים מקדישים לאמצעי התקשורת 8.5 שעות ביום, רובן באינטרנט, אך 44% אינם סבורים שהם מבלים יותר מדי זמן ברשת - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "רמת החשדנות כלפי המידע ברשתות מאוד גבוהה, גם בקרב צעירים"

גלית חתן 14.09.2022
תום פחיס, מנכ''ל EX.CO / צילום: איל יצהר

המנכ״ל שמיתג את פלייבאז מחדש: ״צמחנו בטירוף, אבל תוך שנתיים נגמר הכסף״

אחרי שנכשל כשניסה להקים סטארט-אפ משלו, תום פחיס חבר לשאול אולמרט והקים איתו את פלייבאז - פלטפורמה ליצירת תוכן ויראלי שסחפה את הרשת • "הפריצה הייתה חוויה של פעם בחיים", הוא משחזר • היום כמנכ"ל החברה הוא מספר איך הפסיק לחשוב במונחי צמיחה והפך את החברה סוף סוף לרווחית

דורון אביגד 09.07.2022
בני נוער מקבלים את החדשות מהרשתות החברתיות שלהם / צילום: Shutterstock, AlesiaKan

הרשתות החברתיות על הכוונת של הרגולציה העולמית, הגיע הזמן שגם בישראל

בעוד הרשתות מתמלאות בפייק ניוז וקריאות הסתה, באירופה מתכוננים עם חוקים חדשים שיסייעו במניעת התופעה ויטפלו בנזק החברתי שיוצרת המדיה החברתית במטרה להוריד תוכן אסור • חברות הטכנולוגיה יסתכנו בקנסות של מיליארדי שקלים

ד"ר איריס סורוקר וד"ר דנה נייער 30.06.2022
מטה נטפליקס בקליפורניה / צילום: Associated Press, Marcio Jose Sanchez

זו שמייצרת תוכן וזו שמספקת אותו: מה הופך היום את תחום תשתיות התקשורת לאטרקטיבי

יצרנית התוכן נטפליקס היא חברת צמיחה מובהקת, שתמחור מנייתה מתבסס על גידול עתידי במספר המנויים - שנוטה לאכזב דווקא אחרי צמיחה מואצת • לעומתה חברות כמו קומקסט, המשמשות "צינור" לאספקת תוכן, מתאפיינות אומנם בשולי רווח נמוכים יותר, אבל מפצות על כך היטב בשיעורי נטישה נמוכים ובתזרים חיובי ויציב

שמוליק קרפף 10.02.2022
אולם קולנוע. העתיד אינו רק בסרטים / צילום: Shutterstock

"כמו זום על סטרואידים": העתיד של אולמות הקולנוע אינו רק בסרטים

תחת לחץ מכך שאולפנים הוליוודיים מאמצים את פלטפורמות הסטרימינג, אולמות הקולנוע חוקרים "תוכן אלטרנטיבי" למסכי הענק שלהם • "אולם הקולנוע לא יהיה רק מקום בו אנשים צופים בסרטים, אלא מקום בו אנשים הולכים להתבדר. זו תהיה אווירה של מסיבת צפייה"

וול סטריט ג'ורנל 11.10.2021
קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין, גלאי, מייסד ומנכ"ל משותף אאוטבריין, סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה ומניב, COO טאבולה / צילום: נועם גלאי

הילד האגרסיבי והירושלמי המרובע לא הצליחו לשתף פעולה נגד הענקיות: מאחורי ביטול מיזוג אאוטבריין-טאבולה

המיזוג בין חברות המלצות התוכן טאבולה ואאוטבריין היה אמור לחזק את כוחן, ולהחליש את אתרי התוכן • לכן היה מפתיע שמנכ"ל ynet תמך במיזוג, אחרי שהתנגד לו. זה עשוי להיות הרקע לחקירת רשות התחרות שנפתחה נגדו • בענף, אגב, לא מזילים דמעה על ביטול המיזוג

ענת ביין-לובוביץ' 09.09.2020
מארק צוקרברג / צילום: Francisco Seco, Associated Press
פייסבוק | פרשנות

פרשנות - אחרי המטבע, פייסבוק מקימה גם בית משפט: כך זה משרת אותה

האם הגוף העצמאי שיזמה פייסבוק כדי שיפקח על סינון התוכן באמת מנותק מהחברה עצמה, והאם הפתרון הנכון הוא כרסום בכוחה של המדינה?

אורי ברקוביץ' 09.05.2020
סלונה | בלעדי

קבוצת מקאן מפסיקה לתמוך בפעילות: אתר סלונה נסגר

סלונה תהפוך לחברת תוכן עסקי בלבד, והאתר יפסיק בהדרגה לפעול

ענת ביין-לובוביץ' 29.03.2020

משלושה יוצא אחד: פיץ', בלוסטון ומיוזיק ת"א מקימים משרד תוכן, הפקות ופרסום

מדובר בחיבור לא שגרתי בענף הפרסום המנסה לתת מענה ל"פרסום החדש", שבו מחפשים את הצרכן לא רק דרך אמצעי הפרסום המסורתיים אלא גם ע"י יצירת חוויות בעלות ערך וניסיון להשפיע באמצעות משפיענים - תחום המצוי בפריחה

ענת ביין-לובוביץ' 26.02.2020
משתתפי "הישרדות VIP" / צילום: משה נחומוביץ
הפקות מקור | בלעדי

רשת 13 משנה את אופן התשלום למפיקים: "כסף רק תמורת קלטת לשידור"

ל"גלובס" נודע כי הערוץ הודיע לחברות ההפקה עמן הוא עובד כי יפסיק לשלם "אבני-דרך לתוכניות", והחברות יקבלו תשלום רק בסוף ההליך • גורמים בענף: "אי-הבנה בסיסית של שוק הטלוויזיה המקומי" • רשת: "כל מהלך עם המפיקים נעשה בתיאום ובהסכמה"

ענת ביין-לובוביץ' 21.07.2019
יו טיוב, עכשיו גם לאורך. צילום: Shutterstock

האם יוטיוב מקדמת תכני טלוויזיה מסורתיים על פני יוצרים עצמאיים?

ערוץ היוטיוב Coffee Break, שפופולרי בקרב יוצרי תוכן עצמאיים ביוטיוב לפי אתר דה וורג', ערך מחקר שמצא כי מתחם ה-Trending בדף הבית של יוטיוב מפלה לרעה יוצרים עצמאיים (יוטיוברים) על פני תכנים מערוצי טלוויזיה מסורתיים

אושרית גן-אל 30.05.2019
צפייה בטלוויזיה / צילום: Shutterstock

לא צריך להיות חברת טלוויזיה בלוויין כדי למכור טלוויזיה

שוק הטלוויזיה העולמי עובר להיות אפליקטיבי, וככזה, מעל מנגישי התוכן לסוגיהם מרחפת סכנה • לכן חברות הטלוויזיה במודלים הקיימים היום בבעיה, ומי שצפוי להרוויח מהמודל החדש הוא חברות התוכן • פרשנות

גד פרץ 19.03.2019

   12345   

   נמצאו 75 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 5