ערב-קראנץ': בלוגרים ופעילים במצרים נשלחו לאשפוז כפוי

האתר ArabCrunch דיווח כי אמש נערכה הפגנה מול בית חולים לחולי נפש בקהיר נגד חקירתה של ד"ר באסמה אל-עזיז, מנהלת מדיה שכתבה מאמר המתנגד לאשפוז כפוי של אקטיביסטים במדינה

פתאום השלטון והצנזורה באיראן מתחילים להישמע די מפתים, בטח לאור הדיווח האחרון שהגיע בסוף השבוע מהאתר Arabcrunch. על פי הדיווח, מספר רב של רופאים לבריאות הנפש הפגינו מול בית החולים לחולי נפש בקהיר, במחאה על החקירה שנעשתה לד"ר באסמה אל-עזיז בעקבות מאמר שפרסמה בגנות השלטון הצבאי במדינה.

אל-עזיז, מנהלת מדיה בתפקידה, יצאה במאמרה נגד האישפוז הכפוי שנגזר על בלוגר מצרי בשם מייקל נאבל, שנידון על ידי בית דין צבאי ל-3 שנים בבית חולים לחולי נפש לאחר שפרסם ציוץ בטוויטר שהעליב את הצבא.

נאבל נעצר כבר בחודש מאי על ידי הצבא, עבר עינויים, ורק אז הועבר למשפט צבאי. מאז שניגזר דינו התחיל נאבל בשביתת רעב שנמשכת כבר למעלה מ-60 יום.

האתר M&C דיווח כבר בחודש אוגוסט כי בעקבות מעצרו של נאבל, החלו אלפי בלוגרים ואקטיביסטים במצרים בקמפיין הזדהות עם נאבל, בו גם הם שובתים רעב וכעת הם נתונים לרדיפה בידי השלטונות הצבאיים במצרים.

כזכור, עוד בתחילת ההפיכה במצרים בתחילת השנה, כשמובארק עוד ישב על כס הנשיא, הופעלה במצרים מדיניות קשה כלפי הגולשים ברשתות החברתיות אשר הניעו את גלגלי המהפיכה באמצעות התארגנות באתרים כמו פייסבוק וטוויטר. רשת האינטרנט הופלה על ידי השלטון במצרים, ולאחריה גם רשתות הסלולר, עד שאזרחים ומוחים רבים הצליחו למצוא דרכים עקיפות כדי להתחבר לאינטרנט ולהמשיך למחות ברשת.