היכן מציע מש' השיכון 148 מגרשים ב-150 אלף שקל למגרש?

משרד השיכון מציע 148 מגרשים בשכונה הדרום-מערבית בבית-שאן - בהנחה של כ-100 אלף שקל בממוצע למגרש

משרד השיכון, בראשות השר אריאל אטיאס, מוציא 148 מגרשים לבניית בתים צמודי קרקע בשיטת הרשמה והגרלה בשכונה הדרום-מערבית בבית שאן. כך הודיע היום (ג') המשרד בהודעה לתקשורת. המגרשים יימכרו בשיטה שמבטיחה הנחה משמעותית על מחיר הקרקע, ולא על ידי מכרזים כמקובל על ידי מינהל מקרקעי ישראל.

"השר אטיאס קיבל החלטה לא לעשות מכרזים לכל המרבה במחיר ולתת לתושבי הפריפריה ולתושבים חדשים המבקשים להגיע אליה הזדמנות לרכוש מגרשים בני חצי דונם בעלות כוללת של קרקע ופיתוח של 150 אלף שקל בלבד - הנחה של למעלה מ-100 אלף שקל בממוצע למגרש", נכתב בהודעת המשרד.

בשנים האחרונות שיווק המשרד מגרשים ל-222 יחידות דיור לבנייה עצמית במסגרת תכנית "בנה ביתך", כאשר כ-180 דירות כבר מאוכלסות ובשאר היחידות המשרד מבצע עבודות פיתוח וחלקן נמצאות בהליכי בנייה.

"נאבקתי על שיווק המגרשים בשיטת הרשמה והגרלה", אמר היום אטיאס. "ישנה חשיבות מרובה לאפשר לבני הישוב להישאר בו, לרכוש מגרשים במחיר מוזל ולבנות את בתיהם בעיר. המגרשים לא יימכרו עוד לכל המרבה במחיר אלא בהנחה ובמחיר הקבוע מראש. המטרה של המשרד ושל המינהל היא לא להרוויח כסף, אלא לעודד בנייה חדשה ואיכותית גם בפריפריה ובמחירים סבירים".

לפי משרד השיכון, במכרזים קודמים לכל המרבה במחיר בשכונה הדרום-מערבית בבית שאן נרשמו זכייה של כ-270 אלף שקל בממוצע. משרד הבינוי והשיכון חידש תקנה לפיה לא ניתן למכור את הקרקע במשך 5 שנים בכדי למנוע פעילות ספקולנטית של משקיעי נדל"ן.