פיץ': "משאל העם ביוון - איום חמור ליציבות גוש האירו"

כלכלני סוכנות הדירוג העולמית: "על רקע ההחלטה של ממשלת יוון לקיים משאל עם גובר הסיכון לחדלות פירעון במדינה" ■ בכירים באירופה: "אנו מלאי ביטחון כי יוון תכבד את ההסכם"

"התוכנית של ממשלת יוון לקיים משאל עם על תוכנית החילוץ למדינה שנקבעה ע"י מנהיגי אירופה בשבוע שעבר, מציבה איום חמור ליציבות הפיננסית בגוש האירו", כך אמרו היום (ג') בכירים בחברת הדירוג פיץ'.

כלכלני פיץ' מעריכים כי על רקע ההחלטה של ממשלת יוון לקיים משאל עם גובר הסיכון לחדלות פירעון במדינה, עוד אמרו כי החלטה זו טומנת בחובה גם פוטנציאל גדול ליציאתה של יוון מגוש האירו.

"חדלות פירעון או יציאתה של יוון מגוש האירו שניהם טומנים איום גדול ליציבות הפיננסית במרחב האירו", הדגישו הכלכלנים.

בתוך כך, ובניסעיון להרגיע את האווירה הקודרת בשווקים בעקבות משאל עם שמתכוון ראש ממשלת יוון לקיים בנוגע לתוכנית הצנע במדינה, נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, וראש המועצה האירופית, הרמן ואן רומפי, אמרו היום (ג') כי הם מלאי ביטחון ביוון על כך שתצליח לכבד את כל המחוייבויות בהן היא נדרשת לעמוד במטרה ליישם את ההסכם שהושג באירופה לחילוצה של יוון.

נזכיר כי יוון הפתיעה את אירופה ואת המשקיעים ברחבי העולם לאחר שהודיע ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו כי התוכנית לחילוץ יוון, שעליה הוסכם בשבוע שעבר בוועידת הפסגה באירופה, תהיה מותנית במשאל עם שיערך במדינה בחודש ינואר. "אנו בטוחים כי ההסכם שהושג הוא הטוב ביותר ליוון", אמרו ברסו והרמן.