תהיה התנצלות ישראלית? דוד מידן ייצא לטורקיה בקרוב

דוד מידן, שליח ראש הממשלה למו"מ שהביא את עסקת שליט, מנהל בתקופה האחרונה את המגעים מול טורקיה ■ ייתכן שההחלטה לשלוח כעת את מידן לשיחות מול הטורקים מעידה על גמישות ישראלית בפרשת ההתנצלות

בכל זאת, ישראל תתנצל בפני טורקיה? דוד מידן, שליח ראש הממשלה למו"מ שהביא את עסקת שליט, מנהל בתקופה האחרונה מגעים מול טורקיה בעניין התנצלות אירועי ה"מרמרה". לפי גורם יודע דבר, מידן צפוי לנסוע בקרוב גם לטורקיה ולהיפגש עם גורמים במשרד החוץ הטורקי.

בסוף חודש אוגוסט הודיעה ישראל כי אין בכוונתה להתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה, בנוסח בו דרשו הטורקים את ההתנצלות. טורקיה העבירה לישראל מסר לפיו כשיחליטו בירושלים לקבל את הנוסח אותו דורשים הטורקים - שיחזרו עם תשובה, ועד אז היחסים בין שתי המדינות יישארו בקיפאון מוחלט.

ייתכן שההחלטה לשלוח כעת את מידן לשיחות מול הטורקים מעידה על גמישות ישראלית בפרשת ההתנצלות. משרד החוץ הטורקי אישר את הידיעה, אך באותה הנשימה לא הביע אופטימיות לגבי האפשרות לפריצת דרך במגעים.

משט נוסף מטורקיה: "בגלל היחסים עם ישראל"

במקביל, דווקא מנמל טורקי הפליגו הערב שתי ספינות בכוונה לשבור את המצור מעל רצועת עזה. אחד מהפעילים על הספינה סיפר כי הוחלט להפליג דווקא מנמל "פאתיח" במערב טורקיה "בגלל היחסים המתוחים בין טורקיה לישראל".

"טורקיה מתרחקת דיפלומטית מישראל, ואנחנו יודעים שהעם הטורקי תומך במה שאנחנו עושים", הוסיף הפעיל. "השיקול שלנו היה שטורקיה לא יפריע לנו להפליג מכאן אם לא נעשה מהסיפור עניין תקשורתי".