חב' החשמל השקיעה 2 מיליון שקל בסטארט-אפ ברייט-לד

ברייט-לד מפתחת פתרונות לתחום תאורת רחוב מסוג לד, שפותרת את בעיית פיזור החום, ומביאה לשיפור בנצילות האנרגיה ולחיסכון בצריכת החשמל

חברת החשמל ביצעה משקיעה 2 מיליון שקל בחברת הקלינטק Bright LED. כך נודע ל"גלובס". זוהי ההשקעה התשיעית של היחידה לקידום רעיונות טכנולוגיים (קר"ט) של חברת החשמל.

רמי מירסקי, מנכ"ל החברה, הקים את ברייט-לד בשנת 2009. החברה מפתחת פתרונות לתחום תאורת רחוב מסוג לד, שפותרת את בעיית פיזור החום, ומביאה לשיפור בנצילות האנרגיה ולחיסכון בצריכת החשמל. החברה פועלת במסגרת היי-סנטר - המרכז להאצה עסקית בחיפה.

זהו סבב הגיוס השני של ברייט-לד. מאז הקמתה היא גייסה 4 מיליון שקל, כאשר המשקיעה הנוספת היא היי-סנטר, וכן המדען הראשי.

"שיתוף הפעולה עם חברת החשמל מהווה עדות לטכנולוגיה המתקדמת שפותחה בחברה", אמר מירסקי, "להשקעה יש חשיבות אסטרטגית, והדבר יאפשר שיתוף פעולה טכנולוגי ויישומי בפרויקטים עתידיים".

באמצעות השת"פ ברייט-לד תוכל להשתמש במעבדות חברת החשמל וכן לבצע ניסויים באתרי ובמתקני החברה.

כיום, ברייט-לד מקיימת פיילוט להתקנת תאורת רחוב מסוג לד בשיתוף אחת הערים הגדולות בישראל, ובקרוב תשיק ניסויים משותפים עם ערים באירופה ובארה"ב. לברייט-לד יש הסכם ראשוני לשיתוף פעולה עם חברת פיליפס לומילד.

ההשקעה של חברת החשמל נעשתה במסגרת פעילות היחידה לקידום רעיונות טכנולוגים (קר"ט), שהוקמה לפני שנתיים.

"הטכנולוגיה של ברייט-לד תורמת תרומה לחיסכון אנרגטי במערכות תאורת רחוב", אמר ד"ר אדריאן ביאנו, האחראי על תוכנית קר"ט, "אנו רואים פוטנציאל ביכולת הטכנולוגית של החברה".

קר"ט השקיעה בתשע חברות, סכומים של 2 עד 2.5 מיליון שקל בכל חברה. לדברי ביאנו, עד 2015 תשקיע חברת החשמל 40 מיליון שקל ב-25 חברות.

הסטרט אפים של חברת החשמל
 הסטרט אפים של חברת החשמל