ביצוע המאסר של ענת קם עוכב לפחות עד 20 בנובמבר

זאת כדי לאפשר לעורך דינה החדש, אילן בומבך, ללמוד את התיק ■ קם, שהורשעה בריגול חמור, נדונה בשבוע שעבר ל-4.5 שנות מאסר ■ בומבך יבקש עיכוב ביצוע נוסף עד ההכרעה בערעור

‎‎ענת קם תישאר מחוץ לכלא לפחות עד 20 לנובמבר. שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, נורית אחיטוב, הורתה היום (ד') על עיכוב ביצוע גזר הדין של ענת קם - שנדונה בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי ל-4.5 שנות מאסר - עד ליום ראשון, 20 בנובמבר.

זאת, במטרה לאפשר לבא-כוחה החדש של קם, עו"ד אילן בומבך, ללמוד את התיק, ולבקשת הפרקליטות, גם לעבור הליך של סיווג בטחוני על-ידי השב"כ.

קם - שהורשעה לפי הודאתה בעבירות של ריגול חמור (איסוף והחזקת ידיעה סודית) וכן מסירת ידיעה סודית בלא היתר לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו - אמורה הייתה להתחיל לרצות את עונש המאסר ביום ראשון הקרוב, אך כעת עוכב ביצוע העונש בשבוע.

בינתיים מתכוון עו"ד בומבך להגיש לבית המשפט העליון, שידון בערעורה של קם, בקשה לעיכוב ביצוע נוסף של גזר הדין, עד ההכרעה בערעור.

‎‎‏"עונש לא סביר"

בתחילת השבוע פורסם ב"גלובס" לראשונה כי קם שכרה את עו"ד בומבך לייצג אותה בערעור לבית המשפט העליון על גזר דינה. קם בחרה שלא להמשיך לערעור עם עו"ד אביגדור פלדמן, מבכירי עורכי הדין בארץ, שייצג אותה עד היום.

‏לדברי מקורביה של קם, בומבך עתיד לטעון בערעור כי העונש שהושת עליה אינו מידתי, לא סביר, לא הולם את רמות הענישה ולא עולה בקנה אחד עם העובדה שהיא לא גרמה כל נזק לביטחון המדינה ואף לא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

עוד ייטען בערעור כי העונש הושפע מאוד מהעיסוק של התקשורת בעניינה של קם. לטענת המקורבים, הסיקור הנרחב של הפרשה היה בעוכריה של קם.

‏במקביל, במסגרת הבקשה לעיכוב ריצוי עונש המאסר, יטען בומבך בפני שופטי העליון כי הנסיבות המיוחדות של קם - חיילת צעירה שתרמה למדינתה במסגרות שונות - לא באו לידי ביטוי בגזר הדין, וכי יש להתחשב גם בעובדה שהיא יושבת במעצר-בית קשה עם תנאים מגבלים במשך כשנתיים, וכבר נענשה קשות, ולכך אין שום אח ורע.