ברלוסקוני יתפטר? חוק התקציב עוד לא הגיע לפרלמנט

לטענת יו"ר ועדת הכלכלה באיטליה, "התיקון לחוק היה אמור להגיע לפרלמנט ביום חמישי" ■ "הבעיה היא שהם לא הצליחו אפילו להתחיל לכתוב את התיקון, כי הם לא יכולים להסכים על כלום"

לאחר הודעתו אתמול (ג') של נשיא איטליה, גיאורגיו נפוליטנו, כי ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני יתפטר לאחר שהפרלמנט יאשר את תוכניות הצנע של המדינה, השווקים נשמו לרווחה.

אולם היום, כאשר התשואות על האג"ח האיטלקיות נוסקות לשיאים חדשים והשווקים מגיבים בהתאם, גם לא ברור מה יהיה על עניין ההתפטרות של ברלוסקוני - שכאמור, יתפטר רק כאשר יאושרו חוק התקציב ותוכניות הצנע, אולם אלה טרם הגיעו לפרלמנט, כך אמר היום יו"ר ועדת הכלכלה באיטליה, מאריו בלדסארי.

"התיקון לחוק שאמור להכיל את הצעדים המדוברים היה אמור להגיע לפרלמנט ביום חמישי שעבר, ואחר כך ביום שישי", הלין בלדסארי. לפי דיווחים, רק היום הגיש שר האוצר האיטלקי את תוכניות הצנע לנשיא.

לטענתו של בלדסארי, "הבעיה הרצינית ביותר היא שהם לא הצליחו אפילו להתחיל לכתוב את התיקון, כי הם לא יכולים להסכים על כלום בינם לבין עצמם. אם יכתבו את המילה 'פנסיה' - הממשלה תיפול. אם יכתבו את המילה 'שוק העבודה' - הממשלה תיפול".

כזכור, אתמול הצליח להעביר ברלוסקוני את הצבעת התקציב בפרלמנט ברוב דחוק ואיבד את הרוב בפרלמנט, ומאוחר יותר הודיע כי ברגע שיאושר חוק התקציב הכולל את תוכניות הצנע, יתפטר מתפקידו.