SAP מנסה לגלות את היבשת החדשה של התוכנה הארגונית

החברה הרחיבה בשנים האחרונות את פורטפוליו המוצרים שלה כך שיאפשר לה להיכנס לעולמות חדשים - למשל מחשוב ענן, התקני מחשוב ניידים, וארכיטקטורת מחשוב לניתוח מהיר של נתונים בהיקף גדול

שחקן הקולנוע גבריאל ביירם פתח היום את כנס SAP השנתי של אזור אירופה והמזרח התיכון במדריד. ביירן, משתתף קבוע בכנסי החברה באחרונה, תיאר בנאום מלא פאתוס את השינויים בעולם הטכנולוגי והשפעתם על חיינו, תוך מתן דוגמאות מהמסע שביצע קולומבוס לגילוי עולם חדש. הרקע לדברים נראה מעט תלוש מהמציאות העסקית של עולם התוכנה הארגונית, ש"גילתה את אמריקה" כבר לפני שלושה עשורים, אבל SAP מנסה לגלות עולם חדש של אפליקציות ארגוניות.

ענקית התוכנה, שמספקת תוכנות לייעול תהליכים עסקיים כגון לוגיסטיקה, פיננסיים, משאבי אנוש, קשרי לקוחות, וניתוח עסקי, איחדה בפעם הראשונה את שני הכנסים המרכזיים שלה: NOW SAPPHIRE, בעל האוריינטציה העסקית, ו-TechEd הטכנולוגי יותר. שני האירועים האלה הביאו למדריד כעשרת אלפים לקוחות, שותפים ועובדים של SAP.

SAP היא אחת מספקיות התשתית העסקית הגדולות בעולם, היא נסחרת לפי שווי של 73 מיליארד דולר וצפויה למכור השנה בכ-19.1 מיליארד דולר. סדר הגודל הזה מספק למנכ"ל המשותף בחברה, ג'ים האגמן סנבה (Jim Hagemann Snabe), זווית ראיה מעניינת על חוסר הוודאות הכלכלית בעולם. "אנחנו צריכים להניח שהמצב כרגע הוא הנורמלי החדש", אמר בכנס.

מפתחים ברכבת

החברה הרחיבה בשנים האחרונות את פורטפוליו המוצרים שלה כך שיאפשר לה להיכנס לעולמות חדשים, למשל מחשוב ענן על-ידי תוכנה שמסופקת מרחוק (Business ByDesign), פתרונות שמיועדים להתקני מחשוב ניידים, וכן ארכיטקטורת מחשוב שמיועדת לניתוח מהיר של נתונים בהיקף גדול (HANA). "אנחנו מחדשים הרבה יותר מהר היום", טוען סנבה, שמציין כי שלושת התחומים החדשים תרמו כ-10% ממכירות החברה ברבעון השלישי של השנה.

החדשנות באה לידי ביטוי בצורות נוספות. SAP השיקה תחרות ששמה SAPTrainRace. החברה שכרה כמה קרונות ברכבת מפריז למדריד, ובמשך 13 שעות נסיעה ניסו המשתתפים לפתח אפליקציות על גבי מערכת החברה. המטרה היא להוכיח עד כמה קל לפתח על-גבי תשתיות החברה.

בתחרות השתתפו עשרה צוותים בינלאומיים, בהם צוות שהתבסס על שלושה נציגים ממעבדות הפיתוח של SAP בישראל: ליאור שכטר, אייל סיני, גיא קירשבאום. הפיתוח היה סביב תוכנת ה-Gateway, שמפותחת בחלקה בישראל, ומיועדת לספק מעין שכבת תיווך בין מערכת הליבה של SAP להתרחשויות חיצוניות לעולם ה-SAP.

הכותב הוא אורח SAP בכנס