קנצלרית גרמניה: "יש לאפשר למדינות לצאת מגוש האירו"

(עדכון) - אנגלה מרקל מבהירה כי "הגיע הזמן לפריצת דרך באירופה" ומדגישה את הצורך ב"אירופה גדולה יותר, לא קטנה יותר"

על רקע הדיווחים על אפשרות שגוש האירו יצטמצם, מבהירה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי משבר החוב הוא הזדמנות ליצור אירופה חדשה, אך לא מדובר באירופה קטנה יותר, כי אם בגדולה יותר. הדברים שאמרה אמש מגיעים על רקע החרפת משבר החוב עם עליית תשואות האג"ח של איטליה ל-10 שנים לרמה הגבוהה מ-7%, מה שהצית גל ירידות בשוקי המניות.

מרקל אמרה כי יש צורך ברפורמות מבניות ומהר, והזהירה כי העולם לא ימתין לאירופה. "זה אומר אירופה גדולה יותר, לא קטנה יותר", הבהירה מרקל במסיבת עיתונאים שערכה בברלין. "הגיע הזמן לפריצת דרך באירופה".

בעניין אחר, התבטאה מרקל כמי שאומרת כי יש לאפשר לחברות באיחוד האירופי לעזוב את הגוש. על פי הדיווח, מרקל מתעתדת להביא את ההצעה לכינוס השנתי של מפלגת השלטון בגרמניה.

גורם אירופי בכיר אמר לרשת CNBC כי רפורמות כלכליות עמוקות באיחוד האירופי הן דבר שנידון עד כה רק ברמה האינטלקטואלית, אך לא ברמה המעשית. מקור צרפתי הוסיף כי אין שום תוכנית קונקרטית באופק.

"צרפת וגרמניה קיימו על כך דיונים אינטנסיביים בחודשים האחרונים", אמר מקור אירופי בכיר ל-CNBC. "עלינו להיות זהירים מאוד, אך עלינו לגבש רשימה של מדינות שלא יוכלו לעמוד בקריטריונים - והן לא יוכלו להיות חלק מהגוש".