סקר מכון רותם TRI: השימוש בבנקאות מקוונת מתרחב

60% גולשים לחשבון, רובם לצורך בדיקת החשבון, ו-14% נותנים הוראות השקעה

הבנקים בישראל היו הראשונים להסתער על הזירה הדיגיטלית בכל הנוגע לענף הפיננסים. לזכותם ייאמר כי הם מרבים להציא שירותים מקוונים, לפרסם את קיומם ולעודד אל הלקוחות לנצל פלטפורמות עדכניות לביצוע פעולות בחשבונם.

עד כמה הלקוחות מנצלים את זה? מסקר שערך עבור "גלובס" מכון רותם TRI, מתברר כי לא מעט - אם כי השימוש בפועל עדיין מוגבל ומשתנה בהתאם לפעולה.

מממצאי הסקר עולה כי בקרב קרוב ל-60% היכולים להתחבר לחשבון הבנק שלהם דרך האינטרנט, שיעור המנצלים את האפשרות גבוה יחסית: 27% נכנסים לחשבונם כל יום או מספר פעמים בשבוע, 23% עושים זאת פעם בשבוע, ו-33% - בתדירות נמוכה יותר. רק 13% העידו כי הם כלל לא נכנסים לחשבון הבנק שלהם על אף האפשרות.

גברים, אגב, מתחברים יותר לאינטרנט, ובני 55 פלוס שכבר מתחברים, בודקים את החשבון בתדירות גבוהה יותר.

אילו פעולות עושים אלה שמתחברים לחשבונם באינטרנט? כצפוי, ככל שהפעולה מורכבת יותר (באופן יחסי לפחות) - היא תדירה פחות: בדיקת מצב החשבון היא ברירת המחדל, ו-92% נוהגים לעקוב בדרך זו אחר המתרחש. 25% נותנים הוראות בסיסיות לבנק כמו הזמנת צ'קים, 22% מבצעים העברות כספים, ו-14% נותנים הוראות השקעה. 3% העידו כי הם לא עושים כל פעולה דרך האתר.

רותם מציין כי מעניין ומעט מפתיע לראות את האחוז הגבוה שנותן הוראות השקעה מרחוק בדרך זו.

הכלי הנפוץ ביותר לגלישה אל חשבון הבנק הוא עדיין המחשב האישי, אולם לאט-לאט מתחיל הטלפון הנייד להיכנס כאלטרנטיבה ראויה. מעל 90% עושים זאת באמצעות המחשב, ורק 15% גולשים לחשבונם באמצעות הטלפון הנייד (מחציתם בשתי הדרכים).

תדירות הכניסה לחשבון הבנק דרך האינטרנט
 תדירות הכניסה לחשבון הבנק דרך האינטרנט