הטיפ היומי: רשת מזון מהיר שהעלתה הדיבידנד השנתי

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים על מקדונלד'ס "קנייה" במחיר יעד של 98 דולר לפי מכפיל רווח 17, ומעלים התחזית לרווח נקי למניה לשנת 2012 ל-5.67 דולר

חברת מקדונלד'ס מפעילה את רשת מוצרי המזון המהיר הגדולה בעולם, ומציעה מנות מסוגים שונים, כגון המבורגר, טוגנים, כריכים, קינוחים וארוחות בוקר. החברה מפעילה כ-33 אלף מסעדות ברחבי 117 מדינות בעולם, באמצעות חברות-בנות וזכיינים.

בשנים האחרונות הציגה מקדונלד'ס תוצאות עסקיות מהטובות בסקטור, בין היתר הודות לשינויים מבניים, מערך שיווק יעיל, תפריטים חדשים והארכת שעות הפתיחה בסניפים.

החברה ממשיכה לשמור על אטרקטיביות וצפויה להגדיל את נתח השוק והרווחיות, במקביל לחיזוק יתרונותיה התחרותיים. המכירות בסניפים עלו ב-4.9% ביחס לשנה שעברה, ולמרות חודש אוגוסט חלש יחסית, המכירות בספטמבר הרקיעו שחקים, ובכך הרגיעו את המשקיעים.

מחירי המזון הגבוהים ממשיכים להחליש את השווקים בארה"ב ואירופה, והאינפלציה עלולה להעיב על ביצועי החברה בשנה הקרובה. למרות זאת, החברה הודיעה על כוונתה לפתוח 1,100 סניפים חדשים, שיביאו להתרחבות של 800 סניפים לעומת המצב כיום (אם לוקחים בחשבון גם מסעדות שייסגרו בשנה הקרובה). אנו סבורים, כי החברה תמשיך לשמור על עליונות בשוק מוצרי המזון המהיר, וכי החששות מפגיעה עקב מיתון באירופה וארה"ב עדיין אינם מבוססים.

אנו ממשיכים להמליץ על מקדונלד'ס "קנייה" במחיר יעד של 98 דולר לפי מכפיל רווח 17, ומעלים את תחזיתנו לרווח נקי למניה לשנת 2012 ל-5.67 דולר. החברה העלתה את גובה הדיבידנד השנתי ב-15% ל-2.80 דולר, ואנו צופים כי היא תישאר נאמנה למדיניות חלוקת הדיבידנד שקבעה בשנת 1976.

מחלקת המחקר, מריל לינץ'