כפי שנחשף ב"גלובס": פאסיפיק של עידן עופר גייסה 50 מ' ד'

פאסיפיק דרילינג, החברה המפעילה ספינות קידוח במים עמוקים שבשליטת עידן עופר, מכרה 6 מיליון מניות במחיר של 8.25 דולר למניה בהנפקה ראשונית בוול סטריט

כפי שנחשף ב"גלובס", פאסיפיק דרילינג של עידן עופר גייסה כ-50 מיליון דולר בהנפקה ראשונית לציבור בוול סטריט. פסיפיק דרילינג, המפעילה ספינות קידוח במים עמוקים, מכרה 6 מיליון מניות במחיר של 8.25 דולר למניה, והחתמים מחזיקים באופציה לרכוש עוד 900 אלף מניות במחיר האמור במהלך 30 הימים הקרובים. מניית החברה תחל להיסחר בוול סטריט כבר היום תחת הסימול PACD.

החברה שבשליטת עידן עופר השלימה לפני כשבעה חודשים הנפקה פרטית של מניותיה לציבור של משקיעים בארה"ב ומחוצה לה, גייסה 600 מיליון דולר ורשמה את המניות למסחר בבורסה שמעבר לדלפק בנורבגיה. החברה הונפקה אז לפי שווי של כמעט 2 מיליארד דולר, והמפולת בשוקי ההון לא ממש עשתה לה טוב. פסיפיק דרילינג איבדה מאותה הנפקה 13%. במסגרת ההנפקה הפרטית, התחייבה החברה לרשום את המניות למסחר בבורסה מרכזית. כעת בהתאם לתוכניות, נרשמת החברה בוול סטריט בתקופה של שוק תנודתי.

לפסיפיק דרילינג אין עדיין הכנסות, ודוחותיה מתחילים רק משורת ההוצאות. אשתקד רשמה החברה הפסד תפעולי של 20.1 מיליון דולר, ואילו במחצית הראשונה של השנה עמד ההפסד התפעולי על 24.1 מיליון דולר. קופת החברה, כאמור, יחסית מרופדת לאחר הגיוס האחרון, והון החברה מהווה 78.1% מסך המאזן. צבר ההזמנות של החברה עומד על יותר מ-2 מיליארד דולר.

לחברה שיצאה לדרכה רק לפני חמש שנים, יש צי של שישה כלי שיט המשמשים לביצוע קידוחים ימיים במים עמוקים, ומתן תחזוקה לאותם תהליכי קידוח. בעלת השליטה בפסיפיק דרילינג היא חברת Quantum Pacific שלה יש 71.4% מההון. Quantum Pacific מצויה בבעלות עידן עופר, מבעלי השליטה בחברה לישראל (החברה שמחזיקה בכי"ל ובצים). כיו"ר פסיפיק דרילינג מכהן רון מושקוביץ, שמכהן במקביל כדירקטור בחברה לישראל, והיה בעברו סמנכ"ל הכספים של אמדוקס.

המספרים של pacific drilling
 המספרים של pacific drilling