"בנקאים בוול סטריט לא יותר טובים מהיטלר או סטאלין"

כך אמר השבוע השף "שף הסלבריטאים" מריו באטאלי בראיון למגזין טיים ■ הדברים, על רקע ההשפעה המכרעת והשלילית לרוב שיש לדעתו לבנקים ■ התגובות בוול סטריט נזעמות - באטאלי נדרש להתנצל

"בנקאים בוול סטריט לא יותר טובים מהיטלר או סטאלין", כך אמר השבוע השף מאריו באטאלי, "שף הסלבריטאים" שבבעלותו רשת מסעדות בארה"ב ושמככב בערוצי האוכל בארה"ב. באטאלי אמר את הדברים בראיון למגזין טיים האמריקני במסגרת טקס של המגזין לקידום בחירת איש השנה באירוע בארה"ב.

לאחר הדיון, באטאלי נדרש להתנצל על דבריו ואמר כי "לא באמת התכוונתי להשוות את אנשי מגזר הבנקאות לשני צוררים כאלה", ספק אם ההתנצלות תצליח להרגיע את הרוחות בארה"ב.

באטאלי השווה את אנשי מגזר הבנקאות בארה"ב להיטלר וסטאלין על רקע ההשפעה המכרעת והשלילית לרוב שיש לדעתו לבנקים ולמערכת הפיננסית על כל העולם, ממש כמו שני רוצחי העם שתיאר, ולמעשים של הבנקאים יש השפעה גם אם הם לא מודעים לכך. "הדרך שהבנקים שולטים בכסף של העולם, שרובו משתלשל לכיסם הפרטי, משול לרשע בהתגלמותו".

התגובות בוול סטריט לא איחרו להגיע - והן היו נזעמות: באמצעות מערכת בלומברג שפועלת בבנקים וכן דרך החשבון של באטאלי בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, הם הביעו את מחאתם על הדברים הקשים שאמר, ואף ניסו לארגן חרם כולל על המסעדות שבבעלות באטאלי. הם פירסמו רשימה מפורטת של כל המסעדות שבשליטתו וקראו לציבור לבטל מיידית את ההזמנות.

חלק מהבנקאים גם ציינו כי בטאטלי בעצם "השתין לבאר שממנה הוא שותה", לאור הליווי הבנקאי שהוא זוכה לו במסעדות שלו, וכן לאור העובדה שבעצם אנשי המגזר הם היחידים שיכולים להרשות לעצמם לאכול במסעדות שלו.