מנכ"ל פרטנר לעובדים: "אין לנו ברירה אלא לפטר"

"גלובס" חושף מכתב ששלח חיים רומנו לעובדים על רקע הפיטורים בפרטנר ■ "נפעל בתבונה ורגישות. פרידה מחברים היא מהלך כואב" ■ צפו במכתב המלא

"גלובס" חשף אתמול (ה') כי בכוונת חברת פרטנר לפטר בקרוב עד 1,000 עובדים בכל חלקי החברה, במסגרת מהלך נרחב של התייעלות שיוציא לפועל מנכ"ל פרטנר הנכנס, חיים רומנו.

לאחר החשיפה, לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלח רומנו לעובדי פרטנר, ובו הוא כותב להם כי "בענף התקשורת ככלל ובענף הסלולר בפרט, אין לנו ברירה אלא לבצע את התהליך". בדוברות החברה אישרו את הידיעה.

להורדת המכתב בקובץ PDF - לחצו כאן.

רומנו הבטיח במכתב לעובדים כי החברה תנהל את גל הפיטורים בתבונה וברגישות,וכי "מהלך של פרידה מעמיתים ומחברים ראויים הוא תמיד מהלך כואב", לשון דבריו של רומנו. מנכ"ל פרטנר מצר על שלא הודיע לעובדים על הפיטורים הצפויים: "צר לי על שבעקבות הדלפה לתקשורת, אני מעדכן אתכם במהלכים אלה טרם הבשלתם".

במכתב רומנו מציין כי "בשנה האחרונה חלו בשוק התקשורת שינויים מהותיים ומהירים: "השוק נפתח לתחרות אגרסיבית ולהחלטות רגולטוריות משמעותיות (בכך הוא מתכוון לרפורמה של שר התקשורת משה כחלון בשוק התקשורת הישראלי, ובפרט להורדת תעריפי הקישוריות והכנסת שני מפעילים סלולריים חדשים לשוק, מה שיגביר את התחרות - י.נ).

"המציאות המוכרת לנו משתנה, וכל חברות הסלולר עוברות תהליך התאמה לעולם החדש.
לצערי, עם כניסתי לתפקיד אני נדרש להתמודד עם הסוגייה הקשה מכל, של התאמת היקף העובדים למציאות הכלכלית החדשה ולשוק התקשורת כפי שהוא כיום. אין לנו ברירה אלא לשפר את כושר התחרות שלנו ולהמשיך להיות חברה ממוקדת בלקוחותיה"
, כותב רומנו במכתב.

עוד כותב רומנו: "בימים אלה אנו מתניעים תוכנית כוללת, שתסייע לנו להתמקד בעשייה, לתת מענה מהיר ואיכותי יותר לצורכי הלקוחות ולחזק את יסודות החברה: השירות, הרשת, מערכות המידע והתרבות הארגונית. כחלק ממהלך זה אנו פועלים גם לשיטוח מטה החברה, לאיחוד פעילויות ולהתאמת מצבת כוח-האדם לצרכים החדשים. כך נוהגים ארגונים עסקיים אחראיים בשוק משתנה.

"מי כמוני, המלווה את החברה מיום הקמתה, מצר על התהליך ועל הצורך לבצעו", מסכם מנכ"ל פרטנר.

"איבדנו את 'הרוח הכתומה'"

בשיחה עם "גלובס" אמר היום (ו') עובד בפרטנר כי "התחושות בקרב העובדים הן קשות - אף אחד לא אוהב פיטורים, אבל ידענו שזה הולך לבוא. המהלך התבשל כבר הרבה זמן והתחזק עם כניסתו של יעקב גלברד לתפקיד המנכ"ל לפני כשנה. מאז שגלברד נכנס לתפקיד אני ועוד עובדים הרגשנו שאנחנו מאבדים את 'הרוח הכתומה', אבל מאז שרומנו מונה לתפקיד בספטמבר הרגשנו ש'מישהו משלנו' חזר".

נזכיר כי רומנו כיהן כמשנה למנכ"ל פרטנר וכסמנכ"ל שירות לקוחות בחברה לפני תפקידו הקודם כמנכ"ל אל-על.

לפני קצת יותר משנה היה ניסיון של עובדי פרטנר להתאחד ולהקים ועד עובדים. המהלך לא הבשיל או טורפד. לדברי העובד, "אם היה לנו ועד, יכול להיות שהפיטורים היו נמנעים או לכל הפחות מצטמצמים - אפילו שזה מהלך מתבקש בשוק היום". להערכתו, עכשיו העובדים איבדו את היכולת ואפילו את הרצון להתאגד שוב, ומהלך כזה לא עולה על הפרק.

לשאלת "גלובס" האם לדעתו מהלך הפיטורים יביא אכן להתייעלות בפרטנר ולקיצור זמני ההמתנה ללקוחות, העריך העובד כי לא כל-כך בטוח. "המוקדים שייפגעו ויאוחדו למוקדים אחרים יביאו, לדעתי, להארכת זמני ההמתנה של הלקוחות - מהלך הפוך מזה שרוצה החברה".

גורם בכיר בחברה: "המציאות חייבה אותנו"

"אני שונא את המהלך - המציאות חייבה אותנו", אמר גורם בכיר בחברת פרטנר בשיחה עם "גלובס" היום. "חשוב לי להדגיש כי אנחנו מפטרים בלית ברירה - בתנאי השוק היום, עם כניסה של תחרות קשה, ירידה בהכנסות וירידה בפעילות העסקית, בלתי אפשרי לפרטנר להישאר עם 8,000 עובדים".

לדבריו, "המהלך לא יכלול בשום אופן החלפה של עובדים ותיקים בעובדים זולים יותר. אנחנו פשוט רוצים לשמר את הידע, לשמר את המקצועיות, כדי לשפר את השירות של פרטנר ואת החוויה ללקוח. לכל עובד שתפקידו יבוטל אנחנו נשתדל למצוא חלופה בתוך החברה, אם ירצה. נעשה את המיטב שביכולתנו לצמצם את הפיטורים למינימום, אבל אם לא נתאים את עצמנו לתחרות בשוק - לא נצליח לשרוד", אמר הגורם הבכיר.

- אתם מפחדים מהכניסה של המתחרים החדשים לשוק?

"אנחנו לא מפחדים, אנחנו מאותגרים. השוק נהיה אגרסיבי מאוד, ואנחנו צריכים להילחם על ליבו של כל לקוח ולקוח, ולתת לו את הערך הגבוה ביותר על כל שקל שהוא מוציא בפרטנר", אמר הגורם. "אנחנו משקיעים כל שנה מעל 400 מיליון שקל על שיפור המוצרים והשירות שלנו, והשנה נשקיע יותר".

לעומת דבריו של עובד פרטנר על התחושות הקשות שקיימות כיום בחברה, הבכיר אמר ל"גלובס" כי הרבה מהעובדים דווקא חיזקו את ההנהלה על המהלך ואמרו כי זה היה צפוי ובלתי נמנע. "גם לקוחות מתקשרים אליי ומחזקים את המהלך שהנהלת פרטנר מתכוונת לעשות. הם אומרים לי 'סוף-סוף נחזור למה שהיה בעבר'", אמר הגורם.

"יש אירוע (התחרות הגדולה בשוק - י.נ), וצריך להתמודד איתו. אף אחד לא אוהב פיטורים, אבל המהלך נכפה על הנהלת פרטנר. אנחנו ננסה לצמצם את הפגיעה בעובדים כי העובדים שלנו הם נכס יקר, אנחנו נמשיך להילחם על הלקוחות שלנו ונמשיך לחתור לשפר דברים בחברה שדורשים שיפור - הכול כדי להעניק ללקוח את חוויית המשתמש המלאה. נחזיר את 'הרוח הכתומה' לפטרנר", אמר.